کد خبر: ۶۵۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
تعداد بازدید: ۵۱۱
هشتاد و دومین دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در شرایطی روز جمعه برگزار خواهد شد که با وجود هفته‌ها صدرنشینی آبی‌پوشان انتقادات از عملکرد مظلومی و تیمش بیشتر از پرسپولیس است.
چرا انتقاد از مظلومی بیشتر از برانکو است؟پرویز مظلومی درست می‌گوید وقتی تاکید دارد که چرا کسی از پرسپولیس انتقاد نمی‌کند و همه انتقادها به سمت استقلال است. تورق رسانه‌ها و انتقادهایی که پیشکسوتان این تیم از تیم مظلومی دارند، حرف‌های حسن زاده، نیکبخت، فراز فاطمی، علی جباری و سید عباسی و... . در مقابل حرف‌های وحید قلیچ و عربشاهی و دیگر پیشکسوتان پرسپولیس که با انرژی زیاد در حال کری خواندن و بردن دربی هستند سندی است برای این حرف مظلومی که هنوز حتی همین امروز هم در جدول بالاتر از پرسپولیس قرار دارد و اتفاقا پرسپولیس هم در انزلی بازی بسیار قابل انتقادی را از خود نشان داد.

دلیل این دو نوع نگاه متفاوت اما چیست؟ چرا انتقاد رسانه‌ها، پیشکسوتان و حتی هواداران استقلال از این تیم  بسیار بیشتر از پرسپولیس است؟

حرکت به سمت پایین

شاید اولین و واضح ترین دلیل انتقادهای بیشتر استقلالی‌ها از این تیم پیکان آن باشد که به سوی پایین است. استقلال خوب شروع کرد و متر اندازه گیری این تیم همان ابتدای فصل بوده و حالا که خیلی نرم به سمت پایین حرکت می کند این نوع حرکت به ضرر مظلومی در حرکت است اما در آنسو تیم برانکو در ابتدای فصل فاجعه متحرک بود و آرام آرام بالا آمد و حالا رسیده به پشت گردن استقلال.

سرخ‌ها برانکو را بیشتر دوست دارند

این اما تنها دلیل انتقادهای بیشتر از استقلال نیست، دلیل دیگر آن است که هواداران، پیشکسوتان و رسانه های پرسپولیس، برانکو را هم قبول دارند و هم  دوست دارند. کارنامه برانکو و شخصیت ناب او و بی ادعا بودنش و البته بازی های تهاجمی‌تر پرسپولیس این تیم را با حامیان بیشتری به جلو هدایت می‌کند اما در حوزه پیشکسوتان و هواداران و رسانه‌های استقلالی اعتماد کاملی به مظلومی وجود ندارد و ترس از سقوط استقلال نسبت به امید قهرمانی با مظلومی بیشتر است و همین موضوع انتقادها را بیشتر می‌کند، این همه در حالی رخ می‌دهد که تیم مظلومی بیش از بیست هفته صدرنشین بوده و هرگز در پایین جدول  قرار نگرفته و شرایطی در مجموع بهتر از پرسپولیس برانکو را رقم زده است.

پرسپولیس تشنه جام

اما این هم پایان کار شمارش دلایل نیست. نکته بعدی این است که پرسپولیس ۸ سال است جام نگرفته و حالا همه این تیم را از سکو تا داخل زمین و پیشکسوتان تشنه کرده است. در واقع اتحاد عمیقی بر حسب همین تشنگی به صورت خودجوش به وجود آمده که هیچکس حاضر نیست باز هم عیبی از پرسپولیس بگیرد و همه می خواهند این تیم را قهرمان ببینند و بعد از آن اگر دعوا و یا ادعایی دارند مطرح کنند. این موضوع اما برای مظلومی وجود ندارد و هم خودش و هم امیر قلعه نویی در جام حذفی و لیگ سه و چهار سال قبل قهرمان شده اند و در بقیه سال ها تا روز آخر مدعی و در کورس قهرمانی بوده اند و حتی به چهار تیم برتر آسیا هم رسیده اند به این ترتیب هر نتیجه‌ای پایین‌تر از اینها که بر شمردیم برای پیشکسوت، هوادار و ... شکست محسوب می‌شود.

همه این دلایل موجب شده که حمایت از برانکو چندین برابر مظلومی باشد و این مربی حق دارد که نسبت به وضعیت موجود معترض باشد هرچند در رقم خوردن این وضعیت خودش هم نقش داشته است.

 مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: