کد خبر: ۶۵۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
تعداد بازدید: ۴۲۴
قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال کاهش ذخایر نفت آمریکا و امید به توافق صادرکنندگان نفت برای فریز تولیدشان افزایش یافت و به ۴۱.۹۸ دلار در هر بشکه رسید.
نفت 42 دلاری شدبه دنبال کاهش ذخایر نفتی آمریکا و کاهش فعالیت‌های حفاری این کشور و همچنین توقف انتقال نفت از طریق برخی خطوط انتقال نفت و امید به توافق صادرکنندگان نفت برای فریز تولیدشان، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و بر افزایش‌های شدیدی که در پایان هفته گذشته کسب‌ کرده بود، افزود.

با توجه به پیش‌بینی تحلیلگران مبنی بر سرعت گرفتن تقاضای جهانی نفت، قیمت نفت برای فروش در آینده بیش از پیش تقویت شد و به کم شدن نفت در بازار کمک کرد؛ بازاری که از نیمه 2014 از فزونی عرضه رنج می‌برد.

در ساعات اولیه معاملات، هر بشکه نفت خام آمریکا به بالای 40 دلار در هر بشکه رسید اما در ادامه به 39.73 دلار رسید که یک سنت از قیمت نهایی روز جمعه بیشتر است.

نفت برنت دریای شمال نیز با 4 سنت افزایش 41.98 دلار به ازای هر بشکه معامله شد. این نوع نفت در ساعات اولیه به 42.10 دلار در هر بشکه نیز رسیده بود.

شرکت‌های نفتی آمریکا برای سومین هفته متوالی تعداد دکل‌های حفاری خود را کاهش دادند که تعداد این دکل‌های فعال به کمترین تعداد از نوامبر 2009 رسید. تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا به 354 عدد رسید.

قیمت نفت برنت به علت توقف تولید در مناطق دریای شمال و غرب آفریقا و همچنین امید به اینکه نشست صادرکنندگان در 17 آوریل به توافقی منجر خواهد شد، افزایش یافت.

تحلیلگران برنستین انتظار دارند تقاضا برای نفت در بازه زمانی 2016 تا 2020 با نرخ سالانه 1.4 درصد افزایش یابد. این درحالی‌است که آژانس بین‌المللی انرژی رشد تقاضا طی 5 سال آینده را 1.3 درصد برآورد می‌کند.

به گفته این تحلیلگران، «ما انتظار داریم که بازارهای نفتی تا پایان سال 2016 متوازن شوند. این امر اجازه خواهد داد تا قیمت‌ها به سوی قیمت 60 دلار در هر بشکه بهبود یابد.» تقاضای جهانی نیز از 94.6 میلیون بشکه در روز در حال حاضر به 101.1 میلیون بشکه در روز در سال 2020 خواهد رسید.

 فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: