کد خبر: ۶۵۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
تعداد بازدید: ۵۶۱
رئیس پلیس فتای استان گفت: عامل هتک حرمت افراد در فضای مجازی با پیگیری شکایت واصله از سوی شهروندان توسط مأموران پلیس در دام قانون گرفتار شد.
دستگیری عامل هتک حیثیت افراد در فضای مجازیجواد شعبانپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با رسیدگی به شکایت شهروندان پلیس فتای استان زنجان موفق به دستگیری عامل هتک حرمت افراد در فضای مجازی شد.

 

وی با اشاره به اینکه عامل هتک حرمت افراد در فضای مجازی و در یکی از شبکه‌های اجتماعی با ایجاد پروفایل اقدام به درج و انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی کرده است، ابراز کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان این موضوع به شکل ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفته است.

 

رئیس پلیس فتای استان زنجان ابراز کرد: با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم کارشناسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

 

وی انگیزه متهم از ارتکاب جرم و بزه را انتقام و خصومت شخصی دانست و گفت: متهم در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را انتقام و خصومت شخصی از فرد شاکی اعلام کرد.

 

شعبانپور ابراز کرد: در راستای پیگیری شکایت واصله و نیز رسیدگی به جرم متهم عامل هتک حرمت حیثیت افراد در فضای مجازی، پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 

وی به کسانی که اقدام به انتشار خلاف واقع و توهین نسبت به اشخاص در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی می‌کنند هشدار داد و گفت: طبق قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابرات اخبار و اطلاعات کذبی را منتشر کند در کنار اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

منبع:فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: