کد خبر: ۶۵۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
تعداد بازدید: ۸۸۱
نعمت‌زاده:
وزیر صنعت گفت: چک برگشتی واحدهای صنعتی و مطالبات معوق بانک‌ها چالش اصلی صنعت است
چک برگشتی واحدهای صنعتی و مطالبات معوق بانک‌ها چالش اصلی صنعت استمحمدرضا نعمت‌زاده در دومین روز همایش تقسیم کار ملی و منطقه‌ای برای افزایش تولید ملی با اشاره به عملیاتی‌شدن بخش اجرایی اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: آنچه مقام معظم رهبری تاکید داشتند توجه ویژه به برنامه منسجم اقتصادی با نمود بیرونی بود تا مردم آن را احساس کرده و بتوانند مشارکت کنند.

وی افزود: آنچه به دولت ارتباط دارد بهره‌گیری بیشتر از تولیدات داخل و فعال‌کردن بخش تولید است که در این راستا پیشنهادات خود را اواخر سال گذشته به معاون‌اول رئیس‌جمهور ارایه کردیم.

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: خوشبختانه واحدهای بزرگ صنعتی مشکل عمده‌ای ندارند اما واحدهای کوچک و متوسط نیازمند سرمایه در گردش هستند.

وی گفت: در گذشته مشکل اصلی وضعیت خودرو و به‌خصوص قطعه‌سازان بود اما امسال پیش‌بینی ما رونق در این بخش است.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: فهرست واحدهای صنعتی متوقف و یا واحدهایی که زیر 50 و 70 درصد ظرفیت کار می‌کنند را استان به استان مشخص کردیم .

وی گفت: در حال حاضر 2 هزار طرح نیمه‌تمام واحد کوچک و متوسط داریم که بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ما برای آموزش به نیروی انسانی برنامه‌های خوبی داریم و در نظر داریم در دانشگاه‌های سراسر کشور برای جذب این واحدها نیرو استخدام کنیم.

وی افزود: همچنین برنامه‌های آموزشی برای صادراتی کردن محصولات طراحی کرده‌ایم. تاکید ما بر توسعه صادرات غیر نفتی است و کشورهای هدف نیز در این راستا مشخص شده‌اند .

نعمت زاده ادامه داد: هر چند برای حمایت از صادرات غیر نفتی مشوق‌هایی در نظر گرفته شده که رقم آن حدود 2 هزار میلیارد تومان در سال گذشته بود اما به نظر می‌رسد این رقم یک صفر کم دارد.

وی صنعت در ادامه درخصوص اقتصاد دانش‌بنیان و توجه ویژه به بحث پژوهش خاطرنشان کرد: کارگروه تسهیل رفع موانع تولید در استان‌ها فعال است و ما گزارشات آن را ارایه می‌دهیم.

وزیر صنعت همچنین گفت: مواردی که در استان‌ها حل نمی‌شد را ما در مرکز پیگیری کردیم و این کارگروه را در سطح ملی تشکیل دادیم.

نعمت‌زاده با قدردانی از استاندار همدان گفت: امیدوارم همه استانداران مانند استاندار همدان به ما کمک کنند تا اگر کوتاهی و نقصی در راه‌اندازی واحدی بوده اطلاع پیدا کنیم.

وزیر صنعت در پایان با بیان اینکه رقم واحدهای متوقف زیر 20 درصد است، گفت: بیش از 70 درصد از مشکلات واحدهای صنعتی مربوط به نقدینگی است و اغلب این واحدها چک برگشتی دارند و مطالبات معوقه بانک‌ها به این واحدها برمی‌گردد اما تا زمانی که این واحدهای صنعتی مجدد راه نیافتند و اشتغال ایجاد نشود نمی‌توان کاری کرد.

 ایلنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: