کد خبر: ۶۵۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید: ۲۱۰

با چه کسی ازدواج کنیم؟معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ‌صداقت، استقلال مالی و عاطفی، هدفمند بودن، مسئولیت‌پذیری، اخلاق مناسب و ایمان کافی و داشتن توانایی در کارهای مفید از جمله خصلت‌هایی بوده که باید در انتخاب همسر مدنظر قرار گیرد.

محمدرضا دستجردی در‌ گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه، ازدواج یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین وقایع زندگی هر انسانی است، اظهار کرد: ازدواج، روند زندگی فرد را در مسیری خوب یا بد قرار می‌دهد به همین دلیل برای ازدواج باید به دنبال فردی با خصوصیات اخلاقی خوب و مناسب بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با بیان اینکه خصوصیات اخلاقی هر فرد نشان دهنده ارزش‌هایی بوده که هر فرد با آن زندگی می‌کند، افزود: خصوصیات اخلاقی یک نفر تعیین کننده رفتاری بوده که فرد با خودش و با اطرافیان داشته و خواهد داشت.

دستجردی با اشاره به اینکه تعهدات مذهبی و اعتقاد به یک دین و پیروی از آداب و رسوم معنوی مشابه برای ازدواج، اصل مهمی بوده که در موفقیت‌های زناشویی نقش اساسی دارد، عنوان کرد: طرفین نباید در زندگی مشترک به ظاهر سازی، نیرنگ و فریب متوسل شده و هیچ گاه نباید یکدیگر را به بازی بگیرند.

وی با بیان اینکه به طرف مقابلتان اجازه بدهید عقیده‌اش را آزادانه بیان کند، یادآور شد: شخصیتی را بپذیریم که بتوانیم سال‌های متمادی در کنارش احساس خوبی داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با اشاره به اینکه کسی که با شما اختلاف سنی زیادی دارد برای ازدواج مناسب نیست، ادامه داد: اختلاف سنی برای ازدواج مناسب تا 4 سال است اما این امر بستگی به خصوصیات فردی شما و طرف مقابل هم دارد.

دستجردی با اشاره به اینکه نباید زوجین اختلاف فکری زیادی داشته باشند، گفت: زوجین در صورت داشتن اختلاف فکری حرف همدیگر را نمی‌فهمند و همچنین همدیگر را کمتر درک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه زوجین نباید اختلاف عقیدتی زیادی با یکدیگر داشته باشند، تاکید کرد: مذهب مسیر زندگی و انتخاب‌های هر روزه افراد را تعیین کرده و اختلاف عمیق، جلوی یکی شدن شما با همسرتان را می‌گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با بیان اینکه اختلاف فرهنگی زیاد در امر ازدواج، شما را با سختی‌هایی مواجه خواهد کرد، اظهار کرد: فرهنگ شخصیت و سبک زندگی را شکل داده، اختلاف فرهنگی در امر ازدواج، درک متقابل را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

دستجردی با اشاره به اینکه در انتخاب همسر تمام معیارها را در نظر بگیرید، خاطرنشان کرد: کسی که با شما اختلاف طبقاتی و اختلاف شخصیتی زیادی داشته، زندگی شما را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: