کد خبر: ۶۵۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
تعداد بازدید: ۸۳۸
رئیس اتحادیه سینماگران تاجیکستان گفت: ما همواره چشم انتظار نمایش فیلم محمد رسول الله(ص) و دیدار با مجید مجیدی این کارگردان برجسته با سینماگران تاجیکستان هستیم.
تاجیکستان در انتظار محمد رسول الله (ص)رئیس اتحادیه سینماگران تاجیکستان گفت: ما همواره چشم انتظار نمایش فیلم محمد رسول الله(ص) و دیدار با مجید مجیدی این کارگردان برجسته با سینماگران تاجیکستان هستیم.

به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صفرحق داداف با اظهار علاقه مندی به سینمای ایران گفت: هر چند تاکنون موفق به تماشای فیلم گرانسنگ محمدرسول الله(ص) نشده ام ولی همواره چشم انتظار نمایش این فیلم و حضور استاد مجیدی در تاجیکستان هستم.

وی افزود: سینمای تاجیک همه ساله از نمایش فیلم های ایرانی بهره مند می شود و اگر سالانه صد فیلم در تاجیکستان نمایش دهیم، به جرات می توان گفت 50 فیلم از این آثار متعلق به ایران اسلامی است.

داداف اضافه کرد: با توجه به استقبال مردم تاجیکستان از فیلم های سینمایی، سریالی، داستان های کوتاه و بلند و انیمیشین ایرانی در جشنواره ای که در مهر ماه برگزار می شود، این فیلم ها به نمایش درمی آید و امسال هفتمین دوره این جشنواره را با اکران فیلم های ایرانی در دستور کار داریم.

وی افزود: اگر چه میان سینماگران ایرانی و تاجیکی ارتباط سازنده مشاهده نمی شود اما در تلاش آن هستیم تا با برگزاری کارگاه های چند روزه آموزشی با موضوع هنر سینمای ایران و نمایش فیلم های ایرانی با این کشور اسلامی تعامل برقرار کنیم.

رئیس اتحادیه سینماگران تاجیکستان با اشاره به قدمت 85 ساله سینمای تاجیک گفت: هر فیلمی که در این کشور ساخته می شود، به نوعی در حوزه اخلاقی و اصلاح کمبودهای جامعه و واقعیت زندگانی خلاصه می شود.

منبع:ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: