کد خبر: ۶۵۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۴۸
حضور میدانی دولتمردان در سال«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»؛
حضور میدانی دولتمردان در سال 'اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل ' هفته گذشته همزمان با نخستین روزهای سال 95 با سفر رئیس جمهوری، معاونان رئیس جمهوری، وزیران و معاونان آنها آغاز شد.
رئیس جمهوری در کیش/ سفر دهها وزیر و مدیر ارشد در اولین روزهای سال 95در سفری که دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری برای شرکت در نشست روسای مناطق آزاد تجاری سراسر کشور به جزیره کیش داشت تاکید کرد که دولت تمام تلاش خود را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بکار می گیرد.
دکتر روحانی گفت :در نشست رؤسای مناطق آزاد کشور در جزیره هندورابی، اقدامات انجام شده در چارچوب بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی بررسی می شود.
وی ادامه داد: بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی به مناطق آزاد و نقش آنها در تقویت بنیه اقتصادی کشور با جذب فناوری و سرمایه و تلاش برای صادرات و تولید اختصاص دارد.
روحانی اظهار داشت: در جلسه رؤسای مناطق آزاد کشور برنامه هایی که به اجرای بند 11 شتاب می دهد بررسی و نهایی می شود.
رئیس جمهوری به جزئیات طرح های تصفیه خانه ده هزار مترمکعبی، شرکت دانش بنیان «همانندسازی بافت»، طرح اصلاح و بهسازی نوار ساحلی غرب جزیره کیش، هتل ترنج و احداث نیروگاه تولید برق و آب که مورد بازدید قرار گرفت، اشاره کرد.
روحانی در سفر به جزیره کیش از طرح احداث نیروگاه تولید برق و آب در جنوب این جزیره نیز بازدید کرد.
این نیروگاه با ظرفیت یکصد مگاوات برق در 20 هزار متر مکعب آب در روز در دست احداث است. هزینه ساخت این نیروگاه یک هزار و 700 میلیارد ریال برآورد شده است. 
روحانی از شرکت دانش بنیان «همانند ساز بافت» جزیره کیش که فعال در ساخت بافت های طبیعی بدن به وسیله کشت سلول ها و مهندسی بافت است هم بازدید کرد.
رئیس جمهوری پس از بازدید از شرکت دانش بنیان «همانندسازی بافت» جزیره کیش تأکید کرد: جوانان توانمند ایرانی شعار «ما می توانیم» را در همه عرصه ها عملی ساخته اند و این باعث افتخار هر ایرانی است.
دکتر حسن روحانی این مطلب را در یادداشتی در پایان بازدید حدود یک ساعته خود در دفتر یادبود این شرکت نوشت .
رئیس جمهوری در این مطلب نوشت: این که دانشمندان ما قادرند در اقتصاد دانش بنیان در کنار کمک به نیازمندان کشورمان اقدامات قابل تحسینی را انجام دهند، نشان توانمندی جوانان پرتلاش ما در مسیر خودکفایی کشور، توسعه صادرات غیرنفتی، افزایش درآمد ارزی و در نهایت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
شرکت همانند ساز بافت کیش تنها تولید کننده صنعتی بیوایمپلنت ها می باشد، بیوایمپلنت ها تجهیزات کاشتنی در بدن است که سبب رفع نقص اندام ها و ارگان ها می شود.
منشأ این بیوایمپلنت ها بافت های اهدا کنندگان می باشد که در شرکت همانندساز بافت کیش با عملیات کشت سلول و مهندسی بافت آماده می شود تا در بدن فرد نیازمند قرار گیرد. این شرکت انحصاری در غرب آسیا علاوه بر این که سبب صرفه جویی ماهانه ارزی 500 هزار دلار می شود تاکنون به 370 هزار بیمار خدمات ارائه کرده است و دارنده بالاترین استانداردهای تخصصی داخلی و خارجی در این زمینه می باشد.
همچنین این شرکت با دارا بودن 120 پرسنل متخصص از اصیل ترین شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت می باشد که به عنوان ارائه توانمندی علمی خویش، صادرات موردی به خارج از کشور نیز دارد اما به علت نیاز روزافزون داخلی عمده تولیدات به مصرف داخل می رسد.
محصولات این شرکت از سال 1387 به جامعه متخصصین جراحان ارتوپدی، دندان پزشکی و سایر گروه های تخصصی ارائه شده است.
در این سفر رئیس جمهوری همچنین از تصفیه خانه ده هزار متر مکعبی جزیره کیش بازدید کرد.
در این بازدید که وزیر نیرو نیز حضور داشت یکی از مجریان و مدیران این طرح گزارشی را از عملکرد این تصفیه خانه و نقش آن در بهبود وضعیت محیط زیست جزیره کیش ارائه کرد.
در این گزارش اعلام شد که با کمک این تصفیه خانه، عملاً نه تنها هیچ فاضلابی وارد دریا نمی شود بلکه ضمن صرفه جویی چندین میلیارد تومانی، آب های تصفیه شده نیز برای گسترش فضای سبز جزیره کیش مورد استفاده قرار می گیرد.
افتتاح فرودگاه هندورابی و افتتاح و بازدید از چند طرح در دست اجرا در جزیره کیش از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهوری بود.
در هفته گذشته معاون اول رئیس جمهوری نیز در نخستین روز سال جدید، سفری به کرمان داشت و از سرای سالمندان این شهر بازدید کرد.
اسحاق جهانگیری در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران به سال 'اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل' اشاره کرد و گفت: 12 برنامه ملی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح کشور تدوین شده است.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی مجموعه سیاست های عالمانه ای است که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه و توسط رهبر معظم انقلاب تایید و ابلاغ شده است.
وی گفت: قوای سه گانه کشور طی سه سال، برنامه های مختلفی را برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی مطرح کردند که در مجموع 12 برنامه ملی نهایی شده است.
معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: برای هر کدام از برنامه های ملی تعیین شده، ده ها پروژه عملیاتی نیز تدوین شده است.
وی با تاکید بر اینکه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی دنبال می کنیم، گفت: با اجرایی شدن پروژه های اقتصاد مقاومتی در شورای عملیاتی اقتصاد مقاومتی و ستاد عملیاتی اقتصاد مقاومتی، در برابر تکان های خارجی و فشارهای بیگانه مقاوم خواهیم شد.
جهانگیری افزود: مهمترین هدف این است که اقتصاد کشور در برابر تکان های خارجی و فشارهای بیگانه مقاوم شود.
وی اظهار کرد: پنج رویکرد اصلی برونگرایی، درون زایی، مردم گرایی، دانش گرایی و عدالت در همه بنیان های اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تعیین شده است.
معاون اول دولت تدبیر و امید گفت: در همه رویکردها و سیاست های تمامی دستگاه های دولتی، نیروهای مسلح، قوای سه گانه و سایر نهادها باید اقتصاد مقاومتی حاکم باشد.
وی بیان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی پیگیری های لازم در نحوه اجرای آن دارد و در سال 95 که به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، پیگیری ها و اقدامات جدی تری برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام و تمامی جوانب این موضوع رصد می شود.
هفته گذشته که با نخستین روزهای سال 95 همزمان بود معاونان رئیس جمهوری ، وزیران و معاونان آنها با سفر به دهها شهر و روستا ضمن بازدید از طرح های مختلف ازجمله پروژهای گردشگری، پیگیر شرایط سفر نوروزی هموطنان و چگونگی اسکان مسافران بودند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با سفر به رشت ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سفر به اهواز و آبادان وضعیت سفر مسافران را از نزدیک مورد توجه قرار دادند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در سفر به تبریز از مراحل بازسازی و احیای اثر مهم تاریخی کاروانسرای پیام شهرستان مرند بازدید کرد.
وزیر امور اقتصاد و دارایی هفته گذشته سفری به رشت داشت و وزیر کشور نیز در سفر به مشهد از بزرگراه باغچه - مشهد، پرترددترین ورودی مشهدالرضا (ع)، بازدید کرد.
وزیر آموزش و پرورش نیز در سفر به چند شهر با اسکان فرهنگیان کشور آشنا شد.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در سفری با حضور در یادمان شهدای شلمچه در خرمشهر، یاد و خاطره شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس را گرامی داشت.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز به خراسان رضوی سفر کرد و از پارک ملی تندوره شهرستان درگز بازدید کرد.
«معصومه ابتکار» در این سفر گفت که امسال برای نخستین بار برنامه جامع ملی حفاظت از پلنگ ایرانی در کشور اجرا می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: