کد خبر: ۶۵۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
تعداد بازدید: ۹۳۷
بارش برف در آخرین روزهای فصل زمستان شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی را فرا گرفته و موجب غافلگیری مردم این منطقه شد.
بارش برف و باران مهاباد را فراگرفت بارش ناگهانی برف و باران که از عصر امروز چهارشنبه در این شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد موجب افت ناگهانی دمای هوا و روشن شدن مجدد بخاری های و وسایل گرمازا در این شهرستان شد.
افت غیر منتظره دمای هوا در این شهرستان همچنین موجب شد تا بیشتر مردم دوباره لباس ها و پوشاک زمستانی برتن کنند.
بارش برف و باران و سرمای ناگهانی در حالی مهاباد را فراگرفت که تا چند روز پیش به دلیل گرمای هوا بیشتر مردم از لباس های بهاری در بیرون از منزل استفاده می کردند.
افزایش دمای هوا در هفته های گذشته در این منطقه موجب باز شدن شکوفه های بیشتر درختان میوه شد که افت ناگهانی دمای هوا موج نگرانی شدید باغداران را درپی داشته و جهاد کشاورزی با صدور اطلاعیه هایی از آنها خواسته تا برای جلوگیری از سرمازدگی درختان میوه اقدام به روشن کردن آتش در باغات خود کنند.
هم اکنون بارش برف و باران در شهرستان مهاباد همچنان ادامه داشته و در بیشتر محورهای این شهرستان نیز بارش برف و کولاک گزارش شده است.
به گزارش اداره راه و شهرسازی با وجود بارش برف و باران در بیشتر محورهای این شهرستان تردد در آنها همچنان ادامه دارد.
رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود یک سامانه مدیترانه ای از روز یکشنبه، وزش باد شدید و کاهش نسبی دمای هوا مناطق جنوبی آذربایجان غربی را فرا گرفته است. 
غفور محمدپور اضافه کرد: این سامانه که با خود بارش برف و باران را به همراه دارد تا اواخر هفته جاری در این منطقه تداوم خواهد داشت. 
وی گفت: همزمان با فعالیت این سامانه، با ریزش هوای سرد، از فردا دمای هوای شهرستان های جنوب استان تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد و دمای هوای مهاباد به پنج درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید. 
محمدپور حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان را به ترتیب 4 و 12 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد. 
از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بیش از 270 میلیمتر بارندگی در مهاباد ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج میلیمتر افزایش نشان می دهد. 
شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است.
این شهرستان با 215 هزار نفر جمعیت در 116 کیلومتری مرکز استان واقع شده و در تعطیلات نوروزی پذیرای بیشترین تعداد مسافر و گردشگر است.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: