کد خبر: ۶۵۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
تعداد بازدید: ۱۲۱۱
رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سیلیاک بیماری است که در اثر حساسیت دستگاه گوارش به گلوتن موجود در گندم و جو بروز می‌کند
سیلیاک چیست؟

ایرج ملکی گفت: سیلیاک یک بیماری گوارشی است که به علت اختلال در سیستم ایمنی دستگاه گوارش ایجاد می‌شود و بیماران به آرد گندم و جو دارند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این حساسیت سبب اختلال در جذب مواد غذایی می‌شود و به دنبال مشکلات گوارشی عوارضی از قبیل بیماری های پوستی و روماتسیمی اتفاق می‌افتد.

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: راه تشخیص این بیماری از طریق انجام آزمایش سرولوژی و انجام آندوسکوپی و بیوپسی از روده باریک است.

وی افزود: پایه درمانی این بیماران اجتناب از مواد غذایی حاوی گلوتن (آرد گندم و جو) است و بیماران باید رژیم غذایی سختی را در تمام طول عمر خود رعایت کنند؛ از این رو شناخت این بیماری و روش‌های تشخیص و درمان آن حائز اهمیت فراوان است.

وی افزود: انجمن های گوارش در سطح کشور در دانشگاه های علوم پزشکی آماده اقدامات تشخیصی، درمانی و حمایتی برای این بیماران هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: