کد خبر: ۶۵۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
تعداد بازدید: ۸۳۷
موسسه اعتبارسنجی مودیز، چشم‌انداز بدهی دولت چین را از قلمرو «باثبات» به قلمرو «منفی» تنزل داد.
چشم‌انداز اعتباری چین منفی شد
به‌گزارش اقتصادنیوز، به‌نقل از خبرگزاری رویترز موسسه اعتبارسنجی مودیز، امروز با اشاره به عدم قطعیت نسبت به توانایی دولت چین در اجرای اصلاحات اقتصادی، که سبب افزایش بدهی‌ها و کاهش ذخایر پولی آن شده، چشم‌انداز خود از بدهی‌های دولت این کشور را از محدوده «باثبات»، به محدوده «منفی» تنزل داد.

موسسه مودیز با انتشار یادداشتی اعلام کرد: بدون اجرای اصلاحات کافی و قابل اعتماد، رشد تولید ناخالص داخلی چین با افزایش بار بدهی‌ها که سبب کاهش سرمایه‌گذاری می‌شود، بیش از پیش کند خواهد شد.

مودیز اعلام کرد: کمیته سنجش اعتبار این موسسه در نشست نهم فوریه خود درباره شرایط اقتصادی چین بحث و تبادل نظر کرده و در آن میزان قدرت مالی و قانونی و همینطور میزان آسیب‌پذیری این کشور در برابر ریسک‌های مختلف، مورد بازبینی قرارگرفت.

موسسه مودیز اعلام کرد: تنزل چشم‌انداز بدهی دولت چین تحت تاثیر پیش‌بینی‌ها نسبت به کاهش قدرت مالی چین و همینطور کاهش 762 میلیارد دلاری حجم ذخایر منابع ارزی خارجی این کشور طی 18 ماه گذشته رخ داده است.

این موسسه همچنین اعلام کرد: اعتبار سیاست‌گذاران چین به دنبال ناقص ماندن برخی اصلاحات در خطر است. دخالتهای دولت در بازار سهام و ارزهای خارجی طی سال گذشته، نشان می‌دهد که اطمینان از ثبات اقتصادی و مالی یکی از اهداف عینی دولت بوده اما عدم قطعیت درباره اولویت‌های سیاست‌گذاری به میزان قابل توجهی به چشم می‌خورد.

ازسوی دیگر، موسسه اعتبارسنجی فیچ نیز امروز، با انتشار یادداشت جداگانه‌ای به افزایش ریسک‌ در بانک‌های چین، به دنبال شتاب‌گیری رشد اعتبارات، اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: