کد خبر: ۶۵۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
تعداد بازدید: ۷۵۰

محرومیت قهرمان دوی 1500 متر جهان

قهرمان پیشین دوی 1500 متر زنان المپیک از کشور سوئد، به دلیل دوپینگ محروم شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت Inside the games، آببا آرگاوی اصلیت اتیوپیایی دارد. فدراسیون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی سوئد اعلام کرده است بعد از گرفته شدن تست از او، وی از تمامی مسابقات دو کناره‌گیری کرده است. البته آرگاوی دلیل کناره‌گیری‌های خود را آسیب‌دیدگی‌ از ناحیه کمر اعلام کرده بود.

IAAF در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: این ورزشکار به صورت داوطلبانه از تمامی مسابقات کناره‌گیری کرده است. نمونه B او را بررسی می‌کنیم و تا آن زمان هیچ نظری اعلام نخواهد شد.

آرگاوی در حال‌ حاضر قهرمان دوی 1500 متر داخل سالن است. او در سال‌ 2013 قهرمان دوی 1500 متر خارج از سالن شد. 2013 اولین سالی بود که آرگاوی برای سوئد مسابقه داد. آرگاوی در المپیک 2012 مقام پنجم را کسب کرد.

دو سال پیش نیز آرگاوی متهم شد که برای گرفتن اقامت سوئد با یک اتیوپیایی مقیم سوئد ازدواج کرده است. او چند ماه بعد از این ازدواج طلاق گرفت. ضمنا آرگاوی مشکلات مربوط به پرداخت مالیات نیز داشته است، اما این مساله منجر به کنار گذاشتن او از مسابقات نشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: