کد خبر: ۶۵۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
تعداد بازدید: ۱۷۷۷
رئیس بیمارستان هاجر(س) شهرکرد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد را یکی از دانشگاه‌های موفق در زمینه کاهش موارد سزارین‌های غیرضرور دانست و گفت: بدون شک آگاهی مادران نسبت به مزایای زایمان طبیعی و عوارض سزارین می‌تواند در دستیابی به موفقیت در زمینه افزایش ایمنی زایمان مادران و حفظ سلامت آنان موثر واقع شود.

«بهرام خرم» اظهار کرد: بخش جدید لیبر با متراژ ۶۶۰ متر مربع مجهز به همه فضاهای یک زایشگاه پیشرفته به‌منظور خدمت به هم استانیان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ‌این بخش دارای نه اتاق زایمان و یک اتاق عمل مجهز و شامل همه فضاهای پشتیبانی پرسنل، ‌رزیدنت و پزشکان و درمانگاه مامایی است.

خرم از فراهم شدن امکان انجام زایمان در آب در این بخش جدید خبر داد و گفت: پرسنل این بخش آموزش‌های لازم در این زمینه را فراگرفته و با توجه به تقاضای برخی مادران باردار این امر در ترغیب مادران به انجام زایمان طبیعی و بدون درد موثر است.

وی اعتبار هزینه شده برای بهسازی این بخش را بیش از شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال دانست و گفت: متأسفانه با وجود قول وزارت بهداشت مبنی بر مساعدت برای تأمین هزینه‌ها و تقبل همه تجهیزات هم‌اکنون بخش با تجهیزات و همه امکانات سابق راه‌اندازی می‌شود.

رئیس بیمارستان هاجر(س) شهرکرد با اشاره به ارجاع همه مادران با بارداری پرخطر به این مرکز، تصریح کرد: ضرورت انجام سزارین برای تعداد عمده‌ای از این مادران موجب شده است که با وجود موفقیت‌های کسب شده در کاهش آمار سزارین هم‌چنان این رقم در بیمارستان هاجر نسبت به سایر بیمارستان‌های استان بیشتر باشد.

به گفته وی‌ سالانه حدود پنج تا شش هزار زایمان در مرکز آموزشی و درمانی هاجر(س) انجام می‌شود که بیشترین آمار زایمان در میان مراکز درمانی استان را به خود اختصاص می‌دهد.

خرم با بیان این‌که یکی از بسته‌های خدمتی برنامه تحول نظام سلامت ترویج زایمان طبیعی و کاهش آمار سزارین است، افزود: در همین راستا افزایش آگاهی مادران باردار در قالب توسعه فعالیت‌های آموزشی از جمله برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان برای مادران باردار و بهسازی بخش‌های لیبر بیمارستان‌ها در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت.

وی یادآور شد: به موازات اقدامات مذکور اتخاذ سیاست‌های تشویقی و تنبیهی برای پزشکان و ماماها و ارتقاء سطح خدمات و فراهم کردن امکان انجام زایمان‌های بدون درد و فیزیولوژیک و زایمان در آب با جدیت در حال پیگیری است.

خرم،‌ از اتمام عملیات بهسازی بخش لیبر(زایمان) این مرکز آموزشی و درمانی خبر داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: