کد خبر: ۶۵۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
تعداد بازدید: ۱۵۱۷
روستاآزاد:
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، شکوفایی اقتصادی کشور را مستلزم حمایت از ظرفیت‌های داخلی دانست و گفت: مجلس آینده باید این موضوع را درک کرده و قوانینی مبتنی بر اقتصاد درون‌زا به تصویب برساند.

رضا روستاآزاد عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی  با بیان اینکه در کشور ما دو نوع نگاه به اقتصاد و اجرای برنامه‌های اقتصادی وجود دارد، گفت: مقام معظم رهبری در سخنان ابتدای سال 94 در مشهد مقدس این بحث را به درستی باز کردند که در کشور دو نوع نگاه به اقتصاد وجود دارد که یکی بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و دیگری چشم‌داشت به کالاهای خارجی است.

به گزارش فارس، وی افزود: در نگاه اول، برای شکوفایی اقتصاد باید از ظرفیت‌های داخلی خود استفاده کنیم و شرکت‌های کوچک و متوسط حتی با کیفیت پایین‌تر باید مورد حمایت قرار بگیرند تا آینده بهتری داشته باشیم و برای فعال‌سازی ظرفیت‌های درونی باید این شرکت‌ها حمایت شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: در این نوع اقتصاد از ظرفیت‌هایی استفاده می‌کنیم که داخلی هستند؛ یعنی اقتصاد درون‌زا اقتصادی است که مایه و ماده آن از درون کشور و توانایی‌های داخلی خودمان استفاده می‌شود، به طور مثال، برای توسعه صنعت نفت از ظرفیت داخلی خودمان استفاده می‌کنیم و به ارتقا در بخش‌های مختلف می‌رسیم.

روستاآزاد گفت: البته نگاه دوم به اقتصاد نگاهی راحت است، به این صورت که نگاه به قدرت‌های مستکبر را تغییر می‌دهیم و درآمدهای کشور را برای واردات کالاها و خدمات خارجی هزینه می‌کنیم، به طوری که نفت بیشتری می‌فروشیم و با بهانه‌های مختلف مانند اینکه کالای داخلی کیفیت ندارد، از کالاهای خارجی بهره می‌بریم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که بر اقتصاد درون‌زا و مقاومتی تأکید کرده‌اند و مردم هم انتظار دارند برای شکوفایی اقتصاد از طریق اقتصاد درون‌زا اقدام شود تا استعدادهای داخلی شناسایی و حمایت شوند.

روستاآزاد گفت: مجلس آینده نیز باید این موضوع را درک کرده و قوانینی را به تصویب برساند که حامی ظرفیت‌های داخلی باشد و صنعت کشور از ورشکستگی نجات یابد، در حال حاضر 80 درصد کارخانه‌ها تعطیل و نیمه‌تعطیل هستند، بنابراین باید بتوانیم از این ظرفیت‌های داخلی حمایت کنیم تا به نتایج خوبی در اقتصاد برسیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: