کد خبر: ۶۵۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
تعداد بازدید: ۲۶۳
مرکز اسلامی فلاگرویل در ایالت تگزاس آمریکا که چندی پیش هدف حمله اسلام‌ستیزان قرار گرفت، گردهمایی شناخت اسلام و مسلمانان برگزار می‌کند.
گردهمایی شناخت اسلام و مسلمانان در تگزاسمرکز اسلامی فلاگرویل این هفته درهای خود را به روی شهروندان می‌گشاید تا آن‌ها بتوانند با دین اسلام بیشتر آشنا شوند.

 به گزارش خبرداغ و به نقل از پایگاه خبری «Path»،این برنامه هشتم اسفندماه برگزار می‌شود و هدف آن آشنا‌کردن شرکت‌کنندگان با اسلام به شیوه‌ای است که برای مسلمانان و غیرمسلمانان به یک اندازه ملموس باشد.

فیصل نعیم، عضو هیئت مدیره مرکز اسلامی فلاگرویل، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به همسایگان خود اهمیت می‌دهیم و می‌خواهیم آن‌ها ما را بشناسند و ما هم آنان را بشناسیم.

به گفته سازماندهندگان این برنامه، پاسخگویی یکی از علمای مسلمان به سؤالات و برپایی ضیافت غذاهای سنتی مسلمانان از جمله بخش‌های این برنامه است.

آبان‌ماه گذشته، مرکز اسلامی و مسجد شهر فلاگرویل دو روز پس از حوادث تروریستی پاریس، هدف حمله اسلام‌ستیزانه قرار گرفت.

یکی از مسئولان این مسجد که ۲۵ آبان‌ماه، برای نماز صبح به مسجد رفت با وضعیت نامناسب این مکان و صفحات پاره شده قرآن کریم مقابل در مسجد مواجه شد.

این مرکز و مسئولان آن پس از این حمله مورد حمایت مردم شهر فلاگرویل قرار گرفتند که با برگزاری تجمعی در مقابل این مرکز همبستگی خود را با مسلمانان نشان دادند.

یکی از آنها پستی در فیسبوک گذاشته و مردم فلاگرویل را به حمایت از همسایگان مسلمان فراخوانده بود.

یک پسربچه 7 ساله اهل فلاگرویل نیز برای کمک به مسجد شهر، قلک خود را خالی کرد و با اهدای همه پول پس‌انداز شده خود با نمازگزاران این مسجد ابراز همدردی کرد.

نعیم می‌گوید: واکنش مردم فلاگرویل برای حمایت از ما بسیار عالی بود. این نشان می دهد که تصورات نادرست مربوط به اسلام به راحتی از طریق ارتباط و شناخت حل خواهد شد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: