کد خبر: ۶۵۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
تعداد بازدید: ۲۹۷۳
تغییر زیر ذره بین
در دو روز پایانی هفته در کنار برنامه های متنوع شبکه های مختلف برای انتخابات، شاهد تغییراتی در برخی برنامه های ترکیبی روتین هم بودیم که هر یک در نوع خود قابل توجه بود.
روزنامه سینما: در دو روز پایانی هفته در کنار برنامه های متنوع شبکه های مختلف برای انتخابات، شاهد تغییراتی در برخی برنامه های ترکیبی روتین هم بودیم که هر یک در نوع خود قابل توجه بود. از حذف کمدین یک برنامه تا حذف ناگهانی مهمان برنامه ای دیگر. تغییراتی که برخی خوب و برخی سوال برانگیز بود.

حذف رضویان ادامه دارد

مروری بر حاشیه های تلویزیون

داستان جدایی جواد رضویان از «سه شو» هم چنان ادامه دارد و بعد از حذف نام او از تیتراژ و جایگزین کردن او با بیژن بنفشه خواه در اجرا، از این هفته شاهد حذف صدای او از تیتراژ ابتدا و انتخاب و حتی کلیپ های میان برنامه بودیم. رضویان که به دلایلی در تولید این برنامه تلویزیونی موفق عمل نکرد و بعد از جدایی از تیم تولید «سه شو» خود اعلام کرد فعلا قصد همکاری با تلویزیون را ندارد و شاید در آینده ای نزدیک درباره آن توضیحات بیشتری ارائه کند. حالا جدایی اش از این برنامه بیشتر رنگ و بوی «حذف» به خود گرفته است. جالب این که رضویان به طرز ویژه ای با اجرا و خوانندگی در برنامه «سه شو» بخش های مختلف این برنامه را با نام خود گره زده بود که حالا حذف کامل او از برنامه به صورت گام به گام صورت می گیرد! شاید چند هفته دیگر شاهدی تغییر لوگو و حتی نام این برنامه هم باشیم!



استندآپ تمام شد؟

مروری بر حاشیه های تلویزیون

برنامه تلویزیونی «کارستان» که به عنوان ویژه برنامه انتخاباتی شبکه 2 سیما از اواخر دهه فجر روی آنتن رفت، یک ویژگی بارز داشت و اتفاقا به واسطه همین برگ برنده هم تبدیل به خبر رسانه ها شد؛ اجرای امیر کربلایی زاده به عنوان یکی از چهره های کشف شده در رقابت های خنداننده برتر برنامه «خندوانه» در این برنامه در قالب استندآپ کمدی های اقتصادی از وعده هایی بود که تهیه کننده برنامه آن را مطرح کرد. اتفاقا در قسمت های ابتدایی «کارستان» هم کربلایی زاده حضور پررنگی داشت اما در قسمت های اخیر این برنامه چهارشنبه و پنج شنبه روی آنتن رفت، خبری از کربلایی زاده و ایده استندآپ کمدی اقتصادی نبود! آیا ظرفیت این ایده برای جذاب شدن برنامه انتخاباتی شبکه 2 در حد همان چند قسمت بود؟ آیا فرمول جذابیت استندآپ کمدی در قالب یک برنامه اقتصادی ویژه انتخابات جواب نداده است؟



توقف گفت و گو در «توقف ممنوع»

مروری بر حاشیه های تلویزیون

چهارشنبه شب برنامه تلویزیونی «توقف ممنوع» که به صورت زنده روی آنتن شبکه 5 می رود، یک سانسور در لحظه را تجربه کرد! محمد دلاوری در بخشی از برنامه از مهمان فرصت خواست تا برای لحظاتی تصاویری را تماشا کنند. این تصاویر با عنوان «گفت و گو» آغاز شد، اما در کم تر از دو دقیقه به صورت ناگهانی پخش آن متوقف شد. جالب این که هیچ اظهارنظر جامعی هم از هیچ یک از طرفین حاضر در این «گفت و گو» مطرح نشد و به تعبیری بدون انعقاد کلام شاهد حذف ناگهانی آن ها از آنتن بودیم. عجیب تر این که بعد از بازگشت به ادامه برنامه در استودیو، دلاوری هیچ توضیحی درباره این حذف ناگهانی نداد! اما با یک جست و جو مشخص می شود که یکی از طرفین حاضر در این گفت و گو، در حال حاضر کاندیدای انتخابات است و می توان پرسید آیا این قطع ناگهانی و بدون توضیح، ارتباطی با این نامزدی و ممنوعیت تبلیغ نامزدها از آنتن سیما داشته است؟



یاد «یادگاری» در «موج شب»

مروری بر حاشیه های تلویزیون

رقابت استعدادهای اجرا در برنامه «موج شب» حالا به مرحله نیمه نهایی رسیده و قسمت تازه این برنامه به همین دلیل با سر و شکلی متفاوت پنج شنبه شب روی آنتن شبکه 3 رفت. دوربین برنامه برای کسب نظر از داوران، دقایقی از استودیو خارج شد و با هر یک در فضای متفاوتی به گفت و گو نشست. شرکت کنندگان هم فرصت این را داشتند که در موقعیتی متفاوت اما مشترک توانمندی خود را نشان دهند. ایده طراحان این برنامه هم ارجاع به کار قبلی خود یعنی برنامه «یادگاری» بود. برنامه ای که پیش تر عوامل همین برنامه «موج شب» آن را تولید کرده بودند و حالا برای رقابت استعدادهای اجرا، هر یک از آن ها چند دقیقه فرصت داشتند تا به جای مسعود فروتن، برنامه «یادگاری» را با آن لحن خاص و ویژه اجرا کنند. این ایده و دکور متفاوت برنامه در بخش جمع بندی نتایج، ثابت کرد که طراحان «موج شب» حواس شان به نوآوری و شکستن قالب های تکراری خود هست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: