کد خبر: ۶۵۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
تعداد بازدید: ۸۹۷۱
کشف حشره قاتل در هند و هشدار مربوط به خطرات آن یک شایعه بین المللی است و حقیقت ندارد. این شایعه از اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی در فضاهای مجازی به سرعت در حال انتشار است.
 برخی از تصاویر منتشر شده همراه با متن شایعه که اعضای مختلف بدن انسان را در حالی که سوراخ شده اند نشان می دهند، محصول نرم افزارهای ویرایش تصویر هستند و از ترکیب عکس اعضای بدن و تصویر غلاف پسته دریایی یا لاله مردابی که در زبان علمی (نلومبیوم کاسپیکوم) نامیده می شود، تهیه شده اند.


تصویر دست متخلخل نیز در حقیقت برداشتی از یک ویدئوی آموزش گریم است که برای اذیت و آزار افرادی که مبتلا به ترایپوفوبیا هستند ساخته شده است. ترایپوفوبیا، ترس از سوراخ های کوچک و غیرمتقارنی است که ممکن است به طور طبیعی یا مصنوعی به وجود آمده باشند. هزاران نفر از سراسر دنیا ادعا می کنند که به این بیماری مبتلا هستند ولی تاکنون ترایپوفوبیا به طور رسمی به عنوان یک  فوبیا شناخته نشده است.


تصویر دو انگشت سوراخ شده که همراه با این شایعه منتشر گردیده نیز حاصل ویرایش و الحاق تصویر دوانگشت با تصویر دهان ماهی مکنده یا Lamprey است.

تصویر حشره ی قاتل مکشوفه در هند، تصویر حشره ای به نام ” انگشت گز” است که گونه ی نر آن تخم ها را بر پشت خود حمل می کند. انگشت‌گز حشره‌ای شکارچی و مکنده است که در برکه‌ها و دریاچه‌ها به کمین می‌نشیند و انگشت پای عابران را گاز می‌گیرد که البته خطر جانی برای انسان ها به همراه ندارد.


انگشت‌گزها در بیشتر نقاط جهان زندگی می‌کنند اما بیشتر گونه‌های آن‌ها در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، شمال استرالیا و آسیای شرقی دیده می‌شود. انگشت‌گز از خوراکی‌های محبوب در کشور تایلند است.



شفاآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
3
چقدر بد عکس نگاه می کنی آدم حالش بهم می خوره
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: