کد خبر: ۹۷۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
تعداد بازدید: ۶۳
در دیدار رهبری با خانواده های شهدای امنیت، آیه 9 سوره آل عمران با مضمون خلف وعده ناپذیر بودن خداوند نصب شده بود.

نکاتی درباره آیه‌ نصب شده در دیدار رهبری پس از حمله اسرائیلبه گزارش خبرداغ به نقل از  پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده های شهدای امنیت که ششم آبان ماه و یک روز پس از حمله اسرائیل به ایران انجام شد آیه 9 سوره آل عمران «إِنَّ اللَّهَ لَا یُخْلِفُ الْمِیعَادَ، حقا که خداوند خلف وعده نمی کند» نوشته شده بود.

علامه طباطبایی در کتاب تفسیر المیزان درباره این آیه آورده است: ان الله لا یخلف المیعاد: بدرستی که خداوند خلف وعده نمی کند
چون انسان راسخ در علم ، علمش راسخ نمی شود، مگر به اینکه علم به علت آن نیز رسوخ کند و علت عدم شک نمودن آنها در روز قیامت همانا وعده دادن خداوند به محقق شدن آن روز است و لذا متذکر آن هستند، چون می دانند خداوند خلف وعده نمی کند.

نکته های آیه:

کسی‌که به قیامت ایمان دارد؛ «لِیَوْمٍ لا رَیْبَ فِیهِ» نگران عاقبت و سرنوشت خود می‌شود و از خداوند استمداد می‌کند.

منشأ خُلف وعده، غفلت، عجز، ترس، جهل و یا پشیمانی است که هیچ کدام از اینها در ذات مقدّس الهی راه ندارد. «لا یُخْلِفُ الْمِیعادَ»

پیام های آیه:

1- راسخان در علم، به آینده و قیامت چشم دوخته‌اند. «إِنَّکَ جامِعُ النَّاسِ لِیَوْمٍ ...»

2- توجّه به حالات روحی در دنیا؛ «لا تُزِغْ قُلُوبَنا» وپاسخگویی به اعمال در آخرت، نشانه‌ی دانشمندان واقعی است. «لِیَوْمٍ لا رَیْبَ فِیهِ»

3- روز قیامت، هم روز جمع است که مردم یکجا برای حسابرسی جمع می‌شوند؛ «جامِعُ النَّاسِ» و هم روز فصل است که بعد از محاکمه، هر یک جداگانه به جایگاه خود می‌روند. «إِنَّ یَوْمَ الْفَصْلِ کانَ مِیقاتاً»

4- راسخان در علم به قیامت یقین دارند، «لا رَیْبَ فِیهِ» چون به وفای خداوند یقین دارند. «لا یُخْلِفُ الْمِیعادَ»

تصویری از این آیه‌نوشت در دیدار مقام معظم رهبری با خانواده های شهدای امنیت را می بینید:

نکاتی درباره آیه‌ نصب شده در دیدار رهبری پس از حمله اسرائیل

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: