کد خبر: ۹۷۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
تعداد بازدید: ۱۱۱
نایب رییس کنفدراسیون جهانی پیلاتس و رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی‌ عهده‌دار درجه‌بندی باشگاه‌های پیلاتس در دنیا شد و قرار است بر اساس قوانین و مقررات جدید، باشگاه‌های این رشته ورزشی از سال ۲۰۲۵ در ۴ سطح پلاتینیوم، طلایی، نقره‌ای و برنزی، مجوز فعالیت اخذ کنند.

ایران عهده‌دار درجه‌بندی باشگاه‌های پیلاتس در دنیا شدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ ایمان متقیان‌نژاد؛ نایب رییس کنفدراسیون جهانی پیلاتس و رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی‌ در مورد قوانین و مقررات درجه‌بندی باشگاه‌های پیلاتس بر اساس تصمیم اتخاذ شده از سوی این کنفدراسیون، اظهار کرد: با حضور ۷۷ کشور مختلف دنیا، جلسه وبیناری در این خصوص برگزار و برنامه‌های آینده کنفدراسیون جهانی پیلاتس در سال ۲۰۲۵، اعلام شد.

وی ادامه داد: طرح توسعه و استانداردسازی باشگاه‌های پیلاتس در سراسر دنیا با رای اکثریت اعضا به بنده سپرده و قرار شد شاهد یکپارچه‌سازی استانداردها و ارائه بهترین خدمات به ورزشکاران باشیم.

نایب رییس کنفدراسیون جهانی پیلاتس با بیان اینکه بر اساس قوانین و مقررات درجه‌بندی باشگاه‌های پیلاتس باشگاه‌ها به ۴ رده تقسیم بندی می‌شوند، اعلام کرد: به ترتیب باشگاه‌های پیلاتس قرار است به چهار رده باشگاه‌های پلاتینیوم، طلایی، نقره‌ای و برنزی، تقسیم می‌شوند.

باشگاه‌های پلاتینیوم پیلاتس

متقیان‌نژاد در مورد باشگاه‌های پلاتینیوم، توضیح داد: از جمله وجه تمایز این باشگاه ها این است که دارای حداقل ۱۰ ریفرمر، بادی کامپوزیشن آنالیزور، وسایل هیدروتراپی در استخر، حداقل ۶ مربی درجه یک با مدرک ماشین پیلاتس، یک پزشک تمام وقت و...هستند.  

باشگاه‌های طلایی

وی همچنین در مورد باشگاه های طلایی پیلاتس، خاطرنشان کرد: حداقل ۱۰ ریفرمر، حداقل ۴ مربی درجه یک با مدرک ریفرمر، حداقل ۲۰۰ متر فضا، یک ماسور تمام وقت و یک پزشک پاره‌وقت و...از جمله شاخص های باشگاه های طلایی پیلاتس است.

باشگاه‌های نقره‌ای

رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی در ادامه به باشگاه های پیلاتس با درجه بندی نقره ای اشاره و بیان کرد: ۱۰۰ متر فضا به بالا، ۲ مربی درجه ۲ با گواهی ریفرمر، حداقل ۲ ماشین ریفرمر و یک تخت از جمله مواردی است که در مورد باشگاه های نقره ای پیلاتس باید مدنظر قرار گیرد و در عین حال صرفا تمرین پیلاتس و آموزش پیلاتس مت، مجاز است.

باشگاه‌های برنزی

متقیان‌نژاد در خصوص باشگاه های برنزی پیلاتس نیز، اعلام کرد: در این باشگاه ها فقط تمرین مجاز است و هیچ آموزشی مجاز نیست؛ همچنین داشتن یک مربی درجه ۳ از جمله مواردی است که باید از سوی باشگاه های برنزی پیلاتس مدنظر قرار گیرد و رشته‌های مجاز در این باشگاه ها شامل پیلاتس کلاسیک و مدرن، پیلاتس معلق، پیلاتس با تجهیزات کوچک، پیلاتس مت، پیلاتس کودکان و سالمندان است.

به گفته وی بر اساس قوانین و مقررات درجه‌بندی باشگاه‌های پیلاتس،  قرار است تمامی باشگاه‌های پیلاتس در دنیا بر اساس یک پروتکل فعالیت کنند و بر اساس تصمیم نمایندگان کنفدراسیون جهانی پیلاتس از سراسر دنیا، رتبه بندی باشگاه‌های پیلاتس انجام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: