کد خبر: ۹۷۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۶۵
جام جهانی ۲۰۲۶ با حضور ۴۸ تیم بزرگ‌ترین جام جهانی تاریخ خواهد بود و احتمالا این یازده کشور به بزرگ‌ترین صحنه فوتبال بازگردند.

۱۱ کشوری که به جام جهانی فوتبال برمی‌گردندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ همه تیم‌هایی که در این فهرست می‌بینید، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست دادند و احتمالا تقریبا دو سال دیگر در آمریکای شمالی حاضر باشند.

 

ایتالیا
به نقل از ایسنا، آتزوری پس از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۶ دو بار در مرحله گروهی این رقابت‌ها در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ حذف شد و در دو دوره بعدی حتی حضور نداشت. جام جهانی بدون ایتالیا که همیشه عملکرد خوبی در آن داشته و بازی‌های خاطره‌انگیزی نیز از آن به یاد داریم، چیزی کم دارد. لوچانو اسپالتی کسی است که وظیفه رساندن آتزوری به جام جهانی را بر عهده دارد و تیمش با وجود عملکرد ناامیدکننده در یورو ۲۰۲۴ اخیرا فرانسه را در لیگ ملت‌های اروپا شکست داد و هوادارانش را به حضور در جام جهانی امیدوار کرد.

کلمبیا
یکی از خوش‌فرم‌ترین تیم‌های حال حاضر فوتبال جهان است که اخیرا در کوپاآمه‌ریکا نایب‌قهرمان شد و آرژانتین را نیز در انتخابی جام جهانی شکست داد. کلمبیا که خامس رودریگس احیاشده را در ترکیب دارد، از ستاره‌هایی چون لوئیس دیاز، دانیل مونوز و جان دوران در ترکیبش سود می‌برد که در لیگ برتر خودشان را به خوبی نشان دادند. کلمبیا پس از اینکه جام جهانی قطر را از دست داد، در بازی‌های انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی در رده دوم قرار دارد و به احتمال بسیار زیاد مسافر جام جهانی خواهد شد.

نیجریه
یک نگاه به خط حمله نیجریه لرزه به اندام هر رقیبی می‌اندازد که قرار است مقابلش قرار بگیرد. ویکتور اوسیمن، آدمولا لوکمن، ویکتور بونیفیس، تایوو آوونی و ساموئل چوکوئزه مهاجمان نیجریه‌اند که برای بازکردن دروازه هر حریفی کفایت می‌کنند. نیجریه بعد از چهار بازی مقدماتی جام جهانی بدون برد بوده‌ و چهار امتیاز از روآندای صدرنشین کمتر دارد. قطعا سطح جام جهانی با حضور تیمی مثل نیجریه بالاتر خواهد بود.

نروژ
ارلینگ هالند و مارتین اودگارد دو ستاره اصلی نروژ هستند و در صورتی که این تیم بتواند به جام جهانی برسد، ممکن است حتی شگفتی‌ساز نیز باشد. در واقع تیمی در جام جهانی دوست نخواهد داشت تا با نروژ هم گروه شود. نروژ از زمان حضورش در یورو ۲۰۰۰ هنوز به یک تورنمنت مهم نرسیده است و به نظر می‌رسد وقتش رسیده که هالند اوضاع را تغییر دهد.

سوئد
سوئد معمولا تیمی خوب در جام‌های جهانی بوده ولی در دوره اخیر در قطر غایب بود و حالا به واسطه ستارگان جوانش درصدد جبران گذشته و رسیدن به جام جهانی است.الکساندر ایساک، ویکتور گیورکس، دژان کولوسفسکی، آنتونی الانگا و لوکاس برگوال همگی در ترکیب فعلی خود سوئد حضور دارند. یان دال توماسون، مربی جدید سوئد، وظیفه دارد از این استعدادها بهترین بازی‌ها را بگیرد تا سوئد به جام جهانی برسد.

ترکیه
با توجه به اینکه نسل طلایی کرواسی به ۴۰ سالگی نزدیک می‌شود و صربستان و لهستان نیز با دوران اوج فاصله دارند، همه نگاه‌ها در اروپای شرقی به ترکیه است تا بتواند در جام جهانی ۲۰۲۶ خودش را نشان دهد. ترکیه در یورو ۲۰۲۴ به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید و استعدادهای جوانی چون آردا گولر و کنان ییلدیز را در اختیار دارد. هاکان چالهان اوغلو، نامزد توپ طلا، نیز در قلب خط میانی جای دارد و با وجود این ستاره‌ها باید دید نتایج درخشان سال ۲۰۰۲ تکرار خواهند شد یا خیر.

اوکراین
اوکراین نیز یکی دیگر از کشورهایی است که می‌تواند در جام جهانی حضور داشته باشد و بدرخشد. در ترکیب این تیم آرتم دوبیک از همه شناخته‌شده‌تر است. او کفش طلای لالیگا را در فصل گذشته به دست آورد، گئورگی سوداکوف یکی از باهوش‌ترین هافبک‌های تهاجمی اروپا و ایلیا زابارنی ستاره بورنموث نیز دیگر مهره‌های شاخص اوکراین‌اند. فراموش نکنید زینچنکو و مودریک نیز در تیم ملی اوکراین حضور دارند و با این ستاره‌ها انتظار صعود به جام جهانی نابجا نیست.

ساحل عاج
قهرمان آفریقا، دو تورنمنت قبلی جام جهانی را از دست داده و حالا به دنبال رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶ است. ساحل عاج با هافبک‌های توانمندش در کنار سباستین هالر می‌تواند تیم شگفت‌انگیزی در جام جهانی آمریکا باشد. هر چند دیگر ستاره‌ای چون دیدیه دروگبا را در ترکیب ندارد.

اتریش
اتریش که از جام جهانی ۹۸ دیگر در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان حاضر نبوده است، زیر نظر رالف رانگنیک پیشرفت زیادی کرده است و این موضوع را در یورو به خوبی نشان داد. اتریش با گروهی مملو از استعدادهای بوندسلیگایی تیمی جذاب در سال ۲۰۲۶ خواهد بود.

الجزایر
الجزایر در جام جهانی ۲۰۱۴ فوتبال جذابی را به نمایش گذاشت و آلمان را در یک‌هشتم نهایی حسابی اذیت کرد ولی دیگر نتوانسته است در جام جهانی حاضر باشد. ریاض محرز در اواسط ۳۰ سالگی وظیفه دشواری در پیش دارد و آن هم رساندن کشورش به جام جهانی ۲۰۲۶ است اما الجزایر فقط به او خلاصه نمی‌شود و چندین بازیکن جوان در بوندسلیگا، لیگ ۱ فرانسه و لیگ برتر نیز دارد که می‌توانند مثل ریاض محرز به ستاره‌های جهانی تبدیل شوند.

جامائیکا
کانادا، مکزیک و ایالات متحده به عنوان میزبانان مشترک جام جهانی ۲۰۲۶ انتخاب شدند و در این بین جامائیکا به عنوان کشور همسایه می‌تواند از این میزبانی استفاده کند و خودش را در این رقابت‌ها نشان دهد. باید دید جامائیکا می‌تواند به اولین جام جهانی خود از سال ۱۹۹۸ برسد یا خیر. آنها بازیکنان بزرگی دارند که می‌توانند این تیم را به موفقیت در راه جام جهانی برسانند. لئون بیلی و مایکل آنتونیو از جمله این ستاره‌ها هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: