کد خبر: ۹۷۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
تعداد بازدید: ۵۱
رهبر چین با گفتن این که شراکت موفق این کشور و آمریکا فرصت سودمندی برای توسعه دو کشور است، گفت که پکن مایل است شریک و دوست واشنگتن باشد.

رهبر چین دست دوستی به سمت آمریکا دراز کردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا «شی جین‌پینگ» رهبر چین گفت که شراکتی موفق میان چین و آمریکا فرصتی برای دو کشور است تا به جای این که مانعی برای پیشرفت یکدیگر باشند، آن را تسهیل کنند.

خبرگزاری رویترز با انتشار این مطلب گزارش داد که شی در پیامی به مراسم سالانه اهدای جوایز کمیته ملی روابط آمریکا-چین گفت: چین مایل است شریک و دوست آمریکا باشد. این نه‌تنها برای دو کشور، بلکه برای جهان سودمند خواهد بود.

طبق این نامه، شی اشاره کرد که روابط چین-آمریکا یکی از مهم‌ترین روابط دوجانبه در جهان است که با آینده و سرنوشت بشریت مرتبط است.

دو کشور بر سر مسائل منافع ملی، کشمکش‌های تجاری و اقدامات چین در دریای چین جنوبی و تشدید رزمایش‌های نظامی آمریکا و تایوان در نزدیکی این کشور آسیایی اختلافاتی داشته‌اند.

شی افزود: چین همواره روابط چین-آمریکا را مطابق اصول احترام دوجانبه، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و همکاری برد-برد پیش برده و همواره، بر این باور بوده است که موفقیت چین و آمریکا فرصتی برای هر دوی آن‌ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: