کد خبر: ۹۷۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
تعداد بازدید: ۵۴
بازار ارز در روزهای اخیر تحت تأثیر نوسانات دلار و عوامل اقتصادی جهانی قرار گرفته است.

یک پیش‌بینی مهم درباره قیمت دلار/ کف قیمتی دلار مشخص شدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ دلار هرات و تهران هر دو با فشار فروش و عدم نقدینگی مواجه شده‌اند و عدم عبور از سطوح مقاومتی کلیدی آن‌ها نشان‌دهنده تضعیف روند صعودی است؛ موضوعی که باید دید در نوسان قیمت‌ها در معاملات امروز اثرگذار خواهد بود؟

بازار ارز اولین روز هفته را با نوسان منفی قیمت دلار در بازار تهران و هرات سپری کرد و این اسکناس آمریکایی با عقب نشینی به کانال کاهشی، در سطوح حمایتی جدید قرار گرفت. عدم عبور از «سطوح مقاومتی» و «کاهش تقاضا» فشار بیشتری به بازار ارز وارد کرده و در پی آن احتمال حرکت به سمت کانال‌های پایین‌تر تقویت شده است.

بازار ارز در روزهای اخیر به شدت تحت تأثیر نوسانات و تحرکات متنوع قیمت‌ها قرار گرفته است؛ نوساناتی که به طور ویژه در بازارهای غیررسمی و ارزهای دیجیتال قابل مشاهده است. از سوی دیگر، سیاست‌های بازارساز در جهت تنظیم نرخ رسمی ارز و همگام‌سازی با بازار آزاد نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در حرکت قیمت‌ها داشته است.

پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران نشان می‌دهد بازارساز این روزها با رویکردی هدفمند به افزایش نرخ رسمی ارز روی آورده است و رشد ۱۵ درصدی نرخ دلار در مرکز مبادله در بازه ۶ ماه و ۲۱ روز گذشته از ابتدای سال، گواهی بر این مدعا است. در ابتدای سال، دلار مرکز مبادله با نرخ ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان آغاز به کار کرد و به‌طور پیوسته روند افزایشی خود را ادامه داد. این در حالی است که نوسانات قیمت در بازار غیررسمی نوسان کاهشی و افزایشی را تجربه کرده است.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند دلار هرات و تهران هر دو با فشار فروش و عدم نقدینگی مواجه شده‌اند و عدم عبور از سطوح مقاومتی کلیدی آن‌ها نشان‌دهنده تضعیف روند صعودی است. درهم امارات نیز در محدوده‌های حمایتی حساس خود قرار گرفته و تحلیل‌گران معتقدند که ادامه روند نزولی در این بازارها می‌تواند باعث کاهش بیشتر قیمت‌ها در روزهای آتی شود.

معامله گران فنی بر این باورند که محدوده حمایتی کلیدی دلار هرات در ۶۲ هزار و ۳۰۰ تومان قرار دارد و اگر این سطح حمایتی شکسته شود، احتمال افت بیشتر قیمت تا مرز مهم ۶۲ هزار تومان وجود دارد.

دلار تهران هم محدوده حمایت مهم ۶۲ هزار و ۱۵۰ تومان را پیش روی خود دارد و در صورت شکست این سطح، احتمال کاهش قیمت تا محدوده ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان قوت خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: