کد خبر: ۹۷۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
تعداد بازدید: ۴۴
بورس اوراق بهادار تهران به واسطه جلسه صبح روز جاری هیات رئیسه سازمان بورس اوراق بهادار تهران با تغییراتی در دامنه نوسان همراه شد. بازار امروز پس از هفته‌ها محدودیت امروز را با دامنه نوسان مثبت و منفی ۳ درصدی آغاز کرد و این موضوع باعث شد تا اختلاف نظرهای اهالی بازار روی نقشه بازار خود را نشان دهد.

پیش بینی بورس فردا ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۳ / سرد و گرم بازار سهام در دو نیمهبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ در جریان معاملات روز جاری نقشه بازار در دو نیمه متفاوت در بازار دست خوش اتفاقاتی بود عده‌ای از اهالی بازار به امید به پایان تنش‌های نظامی در منطقه دست به خرید زدند و عده‌ای نیز به امید فرصت پیش آمده تصمیم به خروج از بازار را گرفته و به فروش سهام پرداختند. این انتظار برای بازار وجود داشت که با بازتر شدن دامنه نوسان هیچان بیش خرید و بیش فروش در بازار ایجاد شود و این موضوع مکمن است برای مرحله بعدی تغییرات دامنه نوسان برای رسیدن به دامنه سابق اتفاق بیفتد.

اکوایران نوشت: شاخص کل بیش از ۱۴ هزار واحد رشد را به خود دید. اما شاخص هم وزن بدون تغییر خاص و تنها با رشد حدود ۱۶۷ واحدی کار را تمام کرد.

در بازار روز جاری خودرو برای دومین روز پیاپی (آن هم بعد از حدود سه هفته) مجدداً در رتبه اول برترین ارزش معاملاتی قرار گرفته است و ۳۲۰ میلیارد تومان ارزش معاملات این گروه بود. فلزات اساسی نیز مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفت و ارزش معاملاتی این گروه نیز به عدد ۲۸۶ میلیارد تومان رسیده است. بانک‌ها هم که همچنان گروهی است که با حواشی و اخبارهای متفاوتی همراه است. بانک پارسیان امروز در پیش گشایش معاملاتی خود (مجاز - محفوظ) بیش از ۱ میلیارد تومان ارزش صف خرید برای خود ایجاد کرده است و در پایان نیز این نماد ۱۷۱ میلیارد تومان ارزش صف خرید را داشت، که البته بی‌ربط به اطلاعیه‌هایی نیست که در سامانه کدال در انتهای هفته گذشته منتشر کرده است. اقتصاد نوین و بانک شهر دیگر نمادهای این گروه است که همچنان مورد توجه اهالی بازار قرار گرفته است.

شاید سفر رئیس مجلس به لبنان قبل از شرکت در اجلاس بین‌المجالس جهانی در ژنو در وضعیت بازار امروز بی تأثیر نبود است. سفر چندی پیش عراقچی به لبنان نیز حاکی از این موضوع بود که وضعیت امنی در منطقه برای ایران وجود دارد و این ترس سرمایه گذاران در بازار را کم می‌کند. البته همچنان هستند افرادی که در این بازار دو دل هستند.

این موضوع را نیز اهالی بازار از انتهای هفته گذشته پیگیری کرده‌اند که نخست وزیر لبنان در پیام تلویزیونی اعلام کرده بود حزب الله نیز با قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل موافقت کرده است.

 بازار امروز به قدری به این سه خبر فوق وزن داد که خیلی به موارد دیگر در بازار توجه نداشت. ارزش صف‌های خرید در پایان جلسه معاملاتی روز جاری متفاوت‌تر از روزهای پیشین بود و این بازار ارزش صف‌های خرید از صف‌های فروش ایجاد شده در بازار بیشتر بود و رقم ۸۶۷ میلیارد تومان را به خود گرفته بود.

 البته نباید این موضوع را نیز فراموش کرد که به نوشته دنیای اقتصاد وزیر خارجه ایران که دیپلماسی فعال منطقه‌ای را برای همراه کردن همسایگان با یک رویکرد دیپلماتیک فراگیر در خصوص متوقف کردن جنگ اسرائیل در لبنان و غزه در دستور کار قرار داده، در تور منطقه‌ای خود به عربستان و قطر سفر کرده است و تلاش دارد به این مهم دست یابد.

 روزنامه گاردین در این خصوص نوشته است که وزیر امور خارجه ایران با همتای خود در عربستان سعودی دیدار کرد تا در مورد تهدید فزاینده حمله اسرائیل به تهران و اینکه حزب‌الله لبنان تحت حمایت ایران چه اقداماتی را برای تضمین آتش‌بس در مواجهه با آن انجام دهد.

بررسی تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 در حال حاضر و از امروز شنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۳ دامنه نوسان کمی از آن محدوده ایجاد شده فاصله گرفته است. هر چند که با روزهای عادی در بازار فاصله داریم اما می‌تواند امیدوار بود که وضعیت بازار نسبت به روزهای دیگر بهتر شود.

 امروز با اینکه در بازار دامنه نوسان کمی از محدودیت خود را کم کرد اما هیجان ناشی از باز شدن دامنه نیز برای بازار وجود داشت و این موضوع یک مرحله دیگر را دارد و آن رسیدن به دامنه نوسان قبل از سال ۱۴۰۳ است. (بیش از شش ماه محدودیت معاملاتی برای بازار بورس تهران).

تنها نکته مهم تکنیکال این بود که شاخص کل به میانگین ۵۵ روزه خود واکنش مثبت نشان داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: