کد خبر: ۹۷۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
تعداد بازدید: ۵۱
رئیس بیست و سومین کنگره بین‌المللی انجمن پریودنتولوژی از شیوع بیماری‌های لثه از ۳۵ تا ۴۰ سالگی خبر داد.

چه عواملی باعث ایجاد بیماری لثه می‌شوند؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ رئیس بیست و سومین کنگره بین‌المللی انجمن پریودنتولوژی ایران با بیان اینکه بیماری‌های لثه بعد از پوسیدگی دندانی شایع ترین بیماری است که در محیط دهان و دندان اتفاق می‌افتد، گفت: این بیماری در اکثر موارد در سنین بالاتر از ۳۵ تا ۴۰ سالگی اتفاق می‌افتد اما می‌تواند در افراد جوان، حتی در بچه‌ها هم وجود داشته باشد.

ایرنا در خبری نوشت: نسرین اصفهانی زاده روز شنبه افزود: این بیماری به جز در موارد خاص که زمینه ژنتیکی و ارثی دارد قابل پیشگیری است و می توان با روش های مختلف پیشگیری از ایجاد آن جلوگیری و به درمان آن کمک کرد.

وی، مهمترین علت بیماریهای لثه را تجمع پلاک میکروبی در اطراف دندان به علت عدم رعایت صحیح مسواک زدن و نخ دندان عنوان کرد و اظهار داشت: عدم استفاده صحیح از روش های بهداشتی دهان و دندان که باعث تجمع پلاک میکروبی در اطراف دندانها و لثه مجاور آنها می شود می تواند باعث التهاب لثه، خونریزی، بوی بد دهان، تشکیل پاکت های عفونی در اطراف دندان، تحلیل استخوان و در نهایت باعث لقی دندان، بد شکلی ظاهری دهان و از دست رفتن دندانها شود.

استاد تمام بخش بیماری های لثه و سرپرست دوره فلوشیپ ایمپلنت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مهمترین مشکلی که به واسطه بیماریهای لثه می توان به آن اشاره کرد از دست رفتن دندانها است که عملا از لحاظ جسمی و روحی- روانی زندگی شخصی و اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته اصفهانی زاده، در سالیان اخیر وارد شدن ایمپلنت های دندانی به رشته دندانپزشکی تحول بزرگی در جایگزین کردن دندانهای از دست رفته و بی دندانی ایجاد کرده و به این ترتیب می توان ظاهری زیبا و جویدن درست را به بیمار هدیه داد و از این طریق سلامت جسمی و روحی بیمار را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: ارتباط بیماری لثه با بیماریهای سیستمیک مثل بیماری‌های قلب و عروق، ریوی، سکته مغزی و بخصوص بیماری شایع دیابت ثابت شده است و از طریق درمان عفونت های لثه و بافت های اطراف آن می توان از بروزاین بیماری ها جلوگیری کرده و حتی به کنترل دیابت و قند بیمار کمک کنیم.

این متخصص و جراح بیماری های لثه، با اشاره به برگزاری بیست و سومین کنگره بین المللی انجمن پریودنتولوژی ایران از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه در هتل المپیک اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنگره بین المللی آشنا کردن همکاران متخصص، دندانپزشکان عمومی، دستیاران و دانشجویان با روش های جدید جراحی لثه و پریودنتال، تکنیک های درست جایگذاری ایمپلنت، بازسازی استخوان، روش های درمان تحلیل لثه، کاربرد لیزر و روش های دیجیتال در جایگذاری ایمپلنت است.

اصفهانی زاده ادامه داد: این کنگره دارای ۲۰ امتیاز بازآموزی است و بیش از ۵۰ سخنرانی به همراه کارگاه های عملی و جراحی های زنده مختلف است. همچنین در کنار این کنگره نمایشگاهی با جدیدترین محصولات، وسایل و مواد جدید در رشته دندانپزشکی، پریودنتولوژی و ایمپلنت دندانی جهت ارائه به پزشکان برگزار می شود.

وی در پایان گفت: از تمام متخصصین، دندانپزشکان عمومی و داشجویان دعوت می کنیم با شرکت در این کنگره و استفاده از مطالب علمی آموزنده و کارگاه های عملی و جراحیهای زنده ای که در این کنگره ارائه می شود با روش های درمانی صحیح و تکنیک های جدید متخصص بیماری‌های دهان و دندان مطرح کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: