کد خبر: ۹۷۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
تعداد بازدید: ۴۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم می‌گوید: به دلیل نا امنی‌های چند ساله در کشور افغانستان چند موج مهاجرت به ایران داشتیم و ناچارا باید ایران بخشی از این‌ها را می‌پذیرفت.

حیدری: ایران باید مهاجران افغان را در اردوگاه نگهداری می‌کرد/ مرز حرمت دارد؛ اینکه موج جمعیت در نوار مرز شرقی قاچاق کنند، حرمت شکنی بودبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس یازدهم در میزگرد اهمیت مقابله با نفوذ با نگاهی بر حضور اتباع و مهاجران غیرقانونی که با حضور مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون مجلس دهم شورای اسلامی برگزار شد، به نفوذ اطلاعاتی ایران در سایر کشورها اشاره کرد.

قسمتی از اظهارات حیدری به شرح زیر است:

*این موجی که به آن اشاره کردید از زمان روی کار آمدن طالبان گسترده تر شد و از بیابان‌ها و مناطق صعب العبور به داخل کشور می‌آمدند. برخی معتقدند که مرزها باز گذاشته شده بود. چه شرایطی پیش آمد که مرزها باز شدند و با چه منطقی؟

درمورد بحث مهاجرت اتباع مخصوصا افغان‌ها نباید از واقعیت‌ها دور باشیم، چون تعداد اتباع بقیه کشورها کم است روی بقیه صحبت نمی‌کنیم. وگرنه همین الان از چند ملیت و قوم در کشور ما حضور دارند. به دلیل نا امنی‌های چند ساله در کشور افغانستان چند موج مهاجرت به ایران داشتیم و ناچارا باید ایران بخشی از این‌ها را می‌پذیرفت.

ولی باید در همان مرز، اردوگاه می‌زد و کمک‌های نهادهای بین المللی را به عنوان ناظر دعوت می‌کرد و اجازه نمی‌داد به عمق مرز و استان‌های مختلف بیایند. اما اجازه دادند که در چهار پنج استان شرقی اسکان یا حضور و تردد داشته باشند. بعدا گفتند اشکالی ندارد و در ۹ استان باشند. منطقی پشت این قضیه نبود و از روی ناچاری بود.

ناچارا وقتی قدرت کنترل و ساماندهی نداشتیم، این را توجیه کردیم که این‌ها همسایه و برادر و خواهر ما هستند. همه موارد به جای خود، برای همیشه این‌ها هم همسایه و هم خواهر و برادر ما هستند. ولی وقتی مرز داریم، مرز حرمت دارد. در تمام دنیا مرز احترام و حرمت دارد. این حرمت شکنی بود که این موج جمعیت در تمام نوار مرزی ما در شرق بتوانند به راحتی تردد کنند و قاچاق کنند، الان در بیش از ۲۲ استان ما ا اتباع خارجی کمابیش حضور دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: