کد خبر: ۹۷۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
تعداد بازدید: ۶۱
رئیس انجمن سکته مغزی ایران با بیان اینکه سن شروع سکته مغزی کاهش پیدا کرده است به زمان طلایی برای نجات جان بیماران اشاره کرد و گفت: درمان سکته مغزی در ساعت اول به مراتب مؤثرتر از ساعات بعدی است به طوری که در ساعت اول از هر دو بیمار که با درمان وریدی مورد مداوا قرار می‌گیرند یک بیمار نجات پیدا می‌کند.

مصرف قلیان، سن ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ بابک زمانی با اشاره به اینکه سن شیوع سکته مغزی در ایران مانند سایر کشورها و در سنین بالاست، عنوان کرد: توجه به سکته مغزی در سنین پایین به این دلیل است که سکته مغزی آنقدر شایع شده که شیوع آن حتی در سنین پایین هم از بسیاری از بیماری‌های دیگر مانند ام‌اس بیشتر است.

روزنامه ایران نوشت: وی در خصوص ضرورت توجه به سکته مغزی در سنین پایین گفت: خوشبختانه از آنجایی که برای درمان حاد سکته مغزی و جلوگیری از سکته مغزی بعدی در بیماران جوان، می‌توان اقدامات مؤثری انجام داد، بیماران سکته مغزی در سنین پایین مورد توجه زیادی قرار می‌گیرند و درک و دانش بیشتری که در سال‌های اخیر در این‌باره پدید آمده باعث شده است بسیاری از بیماری‌هایی که در جوانان و حتی کودکان در گذشته به عنوان سکته مغزی نمی‌شناختیم، شناسایی کنیم.
رئیس انجمن سکته مغزی ایران با اشاره به کاهش سن سکته مغزی عنوان کرد: بر اساس شرایط نامناسب محیطی، آلودگی‌ها، مصرف بی‌رویه قلیان و بسیاری از مسائل اجتماعی دیگر، سن شیوع سکته مغزی پایین آمده است البته و متأسفانه در ایران از سیستم ثبت بیماری‌ها برخوردار نیستیم و در این‌باره نمی‌توان اظهارنظر علمی داشته باشیم.

چه کسانی بیشتر در معرض سکته مغزی قرار دارند؟
دکتر زمانی با بیان اینکه علائم و نشانه‌های سکته مغزی متفاوت است، افزود: هر علامت مغز و اعصاب اگر به شکل حاد ایجاد شود می‌تواند علائم سکته مغزی باشد اما آنچه در تبلیغات عمومی انجمن‌های سکته مغزی محور است، سه علامت کج شدن صورت، اختلالات تکلم و ضعف دست است. بیمارانی که دچار این علائم می‌شوند احتمال سکته مغزی بزرگ‌تر و مهم‌تری دارند لذا تأکید داریم این ۳ علامت جدی گرفته شود. همه افرادی که به تدریج افزایش سن پیدا می‌کنند استعداد سکته مغزی بیشتری دارند؛ فشار خون، چربی، قند خون و افرادی که فعالیت فیزیکی کمتری دارند بیشتر در معرض سکته مغزی قرار می‌گیرند.

این متخصص مغز و اعصاب در خصوص اهمیت زمان برای کمک به فردی که دچار سکته مغزی شده است، بیان می‌کند: تاکنون از زمان طلایی سکته مغزی صحبت می‌کردیم که برای درمان وریدی چهارساعت‌ونیم و برای درمان درآوردن لخته از سر، ۴ تا ۶ ساعت زمان لازم است؛ اخیراً باید از ساعت طلایی صحبت کنیم زیرا درمان سکته مغزی در ساعت اول به مراتب مؤثرتر از ساعات بعدی است. در ساعت اول از هر دو بیمار که با درمان وریدی مورد مداوا قرار می‌گیرند یک بیمار نجات پیدا می‌کند و از هر ۳ بیمار درآوردن لخته از سر، ۲ بیمار نجات پیدا می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: