کد خبر: ۹۷۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
تعداد بازدید: ۴۶
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و بارش برف و باران در ارتفاعات کشور خبر داد و نسبت به اجتناب از کوهنوردی و دره‌نوردی توصیه کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره پیش‌بینی شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی پنجشنبه و جمعه (۱۲ و ۱۳ مهر) اظهار کرد: فعالیت موج بارشی به شکل ابرناکی و مه آلود بودن مناطق کوهستانی (‌کاهش دید افقی و عمودی)، وقوع بارش و رعد و برق و افزایش سرعت باد در ارتفاعات البرز به‌ویژه در دامنه‌های شمالی البرز غربی، مرکزی و شرقی، ارتفاعات شرقی اردبیل و با شدت کمتر در ارتفاعات شمال شرق و بارش برف در قله‌های مرتفع پیش‌بینی می‌شود.شدت بارش‌ها به‌صورت منطقه‌ای می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب در شیب‌های کوهستانی، رانش و لغزش زمین، ریزش سنگ و احتمال طغیان رودخانه‌ها شود.

او توصیه کرد: در این شرایط جوی اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و دره‌نوردی، حضور در حاشیه رودخانه‌ها و انجام پروازهای تفریحی در این مناطق توصیه می‌شود.

به گفته ضیاییان در سایر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد به‌ویژه طی بعد از ظهر تا غروب و گاهی وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی است که در برخی نواحی با خیزش گرد و خاک همراه است.

او درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: پنجشنبه و جمعه ارتفاعات تهران صاف تا نیمه ابری، همراه با وزش باد گاهی شدید است.

ضیاییان در پایان با اعلام هشدار نسبت به افت دمایی در نیمه شمالی کشور اظهار کرد: با توجه به افت دمایی به‌ویژه طی ساعات غروب تا اوایل صبح در نیمه شمالی کشور، جهت تردد در مناطق کوهستانی  همچنین کمپینگ و شب مانی، به همراه داشتن تجهیزات گرمایشی و پوشاک مناسب توصیه می‌شود. با توجه به شرایط فصلی ریزش سنگ، در انتخاب محل کمپینگ و مسیر تردد و صعود، اقدامات ایمنی لحاظ شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: