کد خبر: ۹۷۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
تعداد بازدید: ۶۰
قیمت طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۳ هزار و ۶۴۰ دلار رسید.

قیمت طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز ۱۰ مهر ۱۴۰۳به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ بررسی‌ها در باز جهانی نشان می‌دهد که قیمت طلا با رشد ۷ دلاری دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت و به قیمت ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رسید.

افزایش قیمت طلا در حالی است که در اولین روز معاملاتی هفته در بازار جهانی، کاهش ۲۶ دلاری قیمت را ثبت کرده بود.

هم‌اکنون قیمت اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۴۰ دلار است.

براساس گزارش رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه کاهش یافت و به روند فزاینده‌ای که پس از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه آغاز کرده بود پایان داد.

قیمت طلا بیش از ۱۳ درصد از ابتدای تابستان افزایش یافته که بهترین عملکرد فصلی آن از اوایل ۲۰۲۰ است. طلا در روز پنجشنبه به رکورد ۲۶۸۵ دلار و ۴۲ سنت رسید که می‌توان آن را نتیجه کاهش ۰.۵۰ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تشدید جنگ در خاورمیانه دانست.

تحلیلگران عقیده دارند تمایل سرمایه‌گذاران در حال حاضر از فلزات گرانبها به سمت بازار سهام تغییر کرده اما بدون شک این تغییر موقتی خواهد بود.

وقتی ریسک‌پذیری افزایش می‌یابد سرمایه‌گذاران معمولا از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن دوری می‌کنند. اما افزایش قیمت طلا اخیرا همراه با رونق بازار سهام بوده است، مخصوصا پس از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر از سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز دوشنبه پیش‌بینی کرد روند آهسته شدن رشد تورم در این کشور همچنان ادامه داشته باشد که می‌تواند باعث پایین آمدن دوباره نرخ بهره بانک مرکزی شود و موانع فعالیت‌های اقتصادی را به مرور زمان از بین ببرد.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز پیش‌بینی خود از قیمت طلا را تا ۲۹۰۰ دلار در هر اونس برای اوایل ۲۰۲۵ افزایش داده است. این رقم قبلا ۲۷۰۰ دلار اعلام شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: