کد خبر: ۹۷۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
تعداد بازدید: ۳۵
بیشتر پزشکان می‌گویند، اگر ۷ کار را همه ما انجام دهیم، می‌توانیم از طول عمر بالایی بهره‌مند شویم و مهم‌تر از همه این است که این کارها آنقدر ساده هستند که از همین امروز می‌توانید آنها را شروع کنید.

نادیا زکالوند: همه بزرگسال‌ها وقتی قدم به ۲۵ سالگی می‌گذارند، باید عادت‌های ناسالم گذشته خود را کنار بگذارند و سبک زندگی سالمی برای خود در نظر بگیرند تا مطمئن شوند می‌توانند زندگی طولانی و سالمی داشته باشند. بنابه گفته پزشکان با پیروی از ۷ اقدام زیر می‌توانید طول عمر بالایی داشته باشید:

۱. تحرک

تحرک و جنب‌وجوش بخش مهمی از زندگی سالم هر فردی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، سبک زندگی کم‌تحرک، افراد را در خطر بیماری‌هایی چون دیابت، مشکلات قلبی‌عروقی و فشار خون بالا قرار می‌دهد. البته لازم نیست حتما باشگاه ورزشی یا به دوی ماراتون بروید، پیاده‌روی‌های روزانه و حرکات کششی نتایج خوبی دارند.

۲. زندگی اجتماعی

تنهایی یکی از مشکلات جامعه امروز ما، به‌ویژه در میان نسل قدیمی‌تر، است. بررسی‌ها نشان داده افراد هرقدر بیشتر در اجتماع باشند و با افراد بیشتری وقت بگذرانند، مغزشان سالم‌تر می‌ماند.

این ۷ کار را انجام دهید تا عمری طولانی داشته باشید

۳. به‌کار گرفتن مغز

تحقیقات نشان می‌دهد لذت بردن از فعالیت‌هایی که مغزمان را تحریک و تشویق به واکنش کند، روشی عالی برای پیشگیری از ابتلا به زوال شناختی است. درواقع مغز هم مانند قسمت‌های دیگر بدن‌مان به ورزش نیاز دارد و انجام دادن کارهای فکری، ورزش مغز به حساب می‌آید.

۴. مصرف مواد خوراکی سالم

هیچ کدام از ما نمی‌توانیم به‌راحتی از کنار مواد خوراکی شیرین و فست‌فودها عبور کنیم. بااین‌حال مهم است با افزایش سن، غذاهای سالم‌تری مصرف کنیم. البته این بدین‌ معنا نیست که تا ابد با پیتزا و شکلات خداحافظی کنید، اما فقط هرازگاهی از مواد خوراکی شیرین یا فست‌فود مصرف کنید و رژیم غذایی اصلی‌تان سالم باشد.

۵. گذراندن وقت در فضای باز

بنابر بررسی محققان،‌ بودن در طبیعت حال ذهنی‌مان را خوب می‌کند و درعین‌حال ویتامین D مورد نیاز روزمان تامین می‌شود. بنابراین حداقل هفته‌ای یکبار به دیدن طبیعت بروید. البته ضدآفتاب فراموش نشود.

۶. دوری از استرس

هرچه سن‌تان بالاتر می‌رود مهم است سطح استرس‌تان را کنترل کنید. استرس مزمن روی تمام بخش‌های مختلف بدن، از سلامت ذهن و گوارش گرفته تا افزایش خطر سکته‌های قلبی و مغزی اثر منفی می گذارد. بنابراین با هر روشی که می‌توانید از استرس دوری کنید.

این ۷ کار را انجام دهید تا عمری طولانی داشته باشید

۷. مراجعه مرتب به پزشک

مراجعه مرتب به مراکز درمانی و بررسی شرایط جسمی‌تان کمک می‌کند تا اگر  به بیماری خطرناکی مبتلا شده‌اید، پیش از اینکه دیر شود، درمان‌تان را شروع کنید.

توجه به موارد فوق به شما کمک می‌کند تا با حفظ سلامتی‌تان، عمری طولانی و شاد تجربه کنید.

منبع:

ladbible

 

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: