کد خبر: ۹۷۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۴۷
دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، اوکراین را به پنهان‌کاری عمدی بر تعداد واقعی کشته‌شدگان در درگیری با روسیه متهم کرد.

ترامپ: اوکراین درباره تعداد تلفاتش در جنگ دروغ می‌گویدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ ترامپ در مصاحبه‌ای در پادکست لکس فریدمن ادعا کرد زمانیکه اختلافات برطرف شود و مسائل حل و فصل شود معلوم خواهد شد که «تعداد مرگ‌ومیرها بسیار بیشتر از آن چیزی است که مردم فکر می‌کنند.» 

تأیید اطلاعات در مورد تلفات نیروها دشوار است، زیرا ولودیمیر  زلنسکی،‌ رئیس‌ جمهور اوکراین در اوایل سال جاری ادعا کرد که این رقم در حدود ۳۱۰۰۰ تن بوده است، در حالی که تخمین‌های روسیه و اطلاعات خارجی نشان می‌دهد که می‌تواند بسیار بیشتر باشد.

براساس گزارش آرتی، ترامپ در پادکست مدعی شد: «آنها در مورد اعداد دروغ می گویند.» او توضیح نداد که چرا معتقد است کی‌یف چنین می‌کند، اگرچه این روش استاندارد برای کشورها در نظر گرفته می‌شود که تلفات دشمن را بیش از حد برآورد کنند و تلفات خود را در طول جنگ کمتر اعلام کنند.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی یا افراد غیرمسلح در اوکراین از آغاز درگیری در فوریه ۲۰۲۲ تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴ را ۱۱۵۲۰ نفر اعلام کرده است. این آژانس خاطرنشان کرد که اعداد واقعی می تواند بیشتر باشد. مقامات ناشناس آمریکایی ماه گذشته به نیویورک تایمز گفتند که تعداد سربازان اوکراینی که در طول جنگ کشته شده‌اند ۷۰۰۰۰ نفر است.

ترامپ در این پادکست گفت که درگیری با روسیه «جنگی است که نباید رخ می‌داد». او دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده را به شکست در جلوگیری از آن متهم کرد و گفت که وضعیت اکنون به قدری از کنترل خارج شده است که توافق صلح «معامله‌ای سخت‌تر از قبل از شروع آن است».

 ترامپ ترامپ وعده قبلی خود مبنی بر پایان دادن به مناقشه و «انجام توافق» در صورت انتخاب مجدد در نوامبر را تجدید کرد. اوکراین به ندرت گزارش‌هایی را در مورد تلفات رسمی غیرنظامیان منتشر می‌کند و ارزیابی این اعداد دشوار است زیرا هیچ شمارش مستقل معتبری انجام نشده است. آخرین آمار منتشر شده در ژوئن سال گذشته، تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی را حدود ۱۰۰۰۰ نفر نشان می‌دهد - با این حال، اولگ گاویلچ دستیار ارشد رئیس دفتر زلنسکی در آن زمان گفت که رقم واقعی می‌تواند پنج برابر بیشتر باشد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: