کد خبر: ۹۷۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
تعداد بازدید: ۵۳
وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم وارد طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ‌ها شده است.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی: اسرائیل درگیر پرهزینه‌ترین جنگ‌ها شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ ایسنا، بستلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درخصوص بودجه این رژیم برای سال ۲۰۲۵ میلادی تصریح کرد: «تل‌آویو درگیر طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ‌ها شده است.»

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، اسموتریچ در ادامه افزود: «جنگ، کسری بودجه را افزایش داده است، تصمیماتی که در این خصوص اتخاذ شده، تصمیمات درستی است و باعث ادامه فعالیت‌ها در زمینه اقتصادی می‌شود.»

از سوی دیگر، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ضمن اعلام پایبندی خود به تدوین بودجه دولت برای سال ۲۰۲۵، کارمندان این وزارتخانه را به آغاز فوری این روند ترغیب کرد.

براساس آنچه سایت عبری کالکالیست گزارش داد، بتسلئیل اسموتریچ تاکنون از ارائه لایحه بودجه ممانعت کرده است زیرا نیازمند اصلاحاتی به ارزش ۴۰ تا ۵۰ میلیارد شِکِل (۳.۶ شکل برابر با یک دلار) است.

کالکالیست نوشت، براساس باور اقتصاددانان این اقدام سریع و ناگهانی اسموتریچ به این خاطر می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود نمایندگان موسسه رتبه‌بندی اعتباری «مودیز» هفته آتی عازم اراضی اشغالی شوند و این موسسه در حال بررسی کاهش رتبه اعتباری دیگر رژیم صهیونیستی پس از سقوط رتبه آن در ماه فوریه گذشته است.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درخواست کرد که سقف کسری بودجه از ۴ درصد تولید ناخالص داخلی تجاوز نکند؛ امری که اصلاحاتی مانند کاهش و افزایش مالیات دست‌کم ۲۵ میلیارد شکلی را می‌طلبد. سقف بودجه برای سال ۲۰۲۴ میلادی ۶.۶ درصد تولید ناخالص داخلی تعیین شده بود، این درحالیست که بیشتر اقتصاددانان در بازار بر این باور هستند که این سقف به زیر ۷ درصد تولید ناخالص داخلی نخواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: