کد خبر: ۹۷۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
تعداد بازدید: ۴۹
استقلال تهران با ضربه ایستگاهی تماشایی بازیکنی شکست خورد که تجربه حضور در سطح اول فوتبال انگلیس، ترکیه، یونان و... را دارد.

گفت‌وگو با بازیکنی که استقلال را وارد بحران کرد!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ استقلال خوزستان در نقل و انتقالات تابستانی عملکرد موفقی داشته و مهره‌های خارجی با کیفیتی گرفته که یکی از آنها تیوی بیفوما است؛ بازیکنی که در نخستین حضورش در ترکیب آبی‌ها توانست درخشان ظاهر شود و دروازه سیدحسین حسینی را به زیباترین شکل ممکن از روی ضربه ایستگاهی باز کند و سه امتیاز حساس را در جدال با استقلال تهران برای تیمش به همراه بیاورد و ارزش بالای خود را نشان بدهد.

به گزارش ورزش سه، تیوی بیفوما که فصل گذشته در سوپر لیگ یونان برای کیفیسیا بازی می‌کرد و پیش‌تر هم در لیگ یک فرانسه برای رنس و باستیا به میدان رفته و سابقه حضور در سوپر لیگ ترکیه برای آنکارا اسپور، ینی مالاتیا اسپور و سیواس اسپور را دارد و علاوه بر آن تجربه عضویت در تیم‌های اسپانیایی گرانادا، آلمریا، لاس پالماس، اسپانیول و ...را دارد، حالا ماجراجویی جدیدی با استقلال خوزستان آغاز کرده است.

این ستاره کنگویی که یکی از خریدهای مهم میودراگ بوژوویچ بوده، در لیگ برتر انگلیس هم برای وست‌بروم به میدان رفته و سابقه بازی در سوپر لیگ چین برای شنزن را داشته، پس از چهار سال دوباره به فوتبال آسیا بازگشته و استقلال خوزستان را انتخاب کرده که در نخستین بازی خود برای این تیم توانست درخشان ظاهر شود.

درخشش تیوی بیفوما بهانه‌ای برای گفت‌وگو با این ستاره آفریقایی شد که در ادامه می‌خوانید:

* اولین بازی و اولین گل برای باشگاه جدیدت در ایران. چه احساسی داری؟
گل زدن حس خیلی خوبی داشت؛ البته من به موفقیت تیم فکر می‌کردم چون بازیکنان ما در طول مسابقه تلاش کردند و نمایش خوبی داشتند. همچنین من خبر داشتم که حریف ما یکی از بزرگترین تیم‌های ایران است، اما این فوتبال است و من به توانایی‌های خودم ایمان دارم و در آن لحظه می‌دانستم چه کاری از دستم بر می‌آید. لحظه فوق‌العاده‌ای بود؛ یک ضربه عالی برای یک گل قشنگ. یک تجربه تکرارنشدنی برای من به‌عنوان یک فوتبالیست.

* قبل از زدن ضربه ایستگاهی که تبدیل به گل شد، خودت هم روی حمله موثر بودی. 
در صحنه گل، یک توپ بلند از کاپیتان (هلیچی) به من رسید. سپس من دفاع را زیر نظر گرفتم. من به توانایی‌های خودم آگاهم و می‌دانستم در آن صحنه چه خواهم کرد. من در یک مقابل یک خوبم ولی شماره ده (رامین رضاییان) را ندیده بودم. بنابراین، من با وجود دریبل مدافع وسط آنها نتوانستم شوت بزنم. پس به عقب برگشتم و هم‌تیمی‌ام را دیدم و سعی کردم با او بازی کنم که آنها خطا کردند.

* انتظار می‌رفت بازیکن دیگه‌ای ایستگاهی بزنه، خودت درخواست زدن ضربه رو داشتی؟
توپ را کاشتم و از دور دروازه‌بان و نحوه ایستادنش را زیرنظر گرفتم. اول نظرم این بود که به زاویه دیگری بزنم اما دیدم بغل تیر دروازه بدون محافظ و باز است. فضا را دیدم و به خودم گفتم قطعا اگر درست ضربه را بزنی، توپ گل می‌شود چون گلر به توپ نخواهد رسید. بعد هم توپ گل شد و ... من خیلی خوشحالم.

* بعد از گل ورزشگاه منفجر شد. جو استادیوم رو اون لحظه چطور دیدی؟
بعد از گل همه چیز دیوانه‌وار بود. چه با هم تیمی‌ها و چه با هواداران. آنها واقعا عاشق فوتبال هستند. برای من این لحظات رویایی بود. اینکه به محض ورود به زمین اولین گلت برای تیم جدیدت را بزنی و آن گل بدل به گل برتری و پیروزی بشود. آن هم در شهری که اینقدر عاشق فوتبال هستند.

* از انتخاب استقلال خوزستان راضی هستی؟ تیم خودتان را چطور می‌بینید؟
در استقلال خوزستان چیزی که من را متعجب کرده کیفیت بازیکنان  است و به نظرم خیلی از آنها می‌توانند به راحتی در اروپا بازی کنند. البته توصیه من به هم‌تیمی‌ها این است که قدم به قدم جلو برویم. ما تازه داریم همدیگر را پیدا می‌کنیم و به‌عنوان یک خانواده با هم کار می‌کنیم. دو، سه هفته کار بیشتر برای بازی آینده یعنی باید تیم بهتری به زمین برود و طوری نتیجه بگیریم که مردم شهر اهواز خوشحال‌تر شوند.

* حضور بوژوویچ چقدر در انتخابت تاثیر داشت؟
سرمربی در آمدن من به ایران خیلی مهم بود. او به من گفت یک پروژه خوب در اینجا داریم و من را به آمدن تشویق کرد. او در حال ساختن تیم است و سرمربی در این موضوع نقش مهمی دارد. ما به هم اعتماد داریم و او تجربه خوبی دارد؛ مثل خود من که در لیگ‌های زیادی بازی کردم و نشانه‌های خوبی می‌بینم.

* چه اتفاقی افتاد که ایران و استقلال خوزستان رو انتخاب کردی؟
من خیلی از لیگ ایران اطلاع نداشتم ولی مرتضی (پورعلی‌گنجی) را از زمان حضورش در چین می‌شناسم. او پسر خوبی است و در یکی از بهترین باشگاه‌های آسیا بازی می‌کند و برای او خیلی احترام قائل هستم. او گفته بود که اهواز خیلی گرم است، اما مردم اینجا فوق‌العاده هستند و من دوست‌شان دارم. در اروپا تصویر دیگری از ایران ارائه می‌دهند ولی وقتی اینجا می‌آیی چیز دیگری می‌بینی. اینجا همان حس آفریقا و خانه را دارم. این همان چیزی است که من دوست دارم. ما عاشق فوتبال هستیم و برای موفقیت تیم همه کار می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: