کد خبر: ۹۷۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
تعداد بازدید: ۳۹
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اگر وزارت ورزش و جوانان ماموریت خود را به درستی انجام دهند، قطعا دستاورد ارزشمندی خواهیم داشت. کاهش هزینه‌های ملی و اجتماعی موثر است. راهکار مقابله با آسیب‌ها اجتماعی برخوردهای سخت نیست. با روش‌های نرم که در ذات این دو بخش است می‌توان به مقابله با آسیب‌های اجتماعی پرداخت.

عارف: راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی برخورد سخت نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، محمدرضا عارف صبح سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ در آیین تکریم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم و معارفه احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان دولت چهاردهم اظهار کرد: از دکتر دنیامالی تشکر می‌کنم. ایشان چهره خدوم و پرتلاش با نگاه راهبردی در همه اموری هستند که مسئولیت داشتند. بنده از اوایل دهه ۸۰ با ایشان آشنا هستم و شهادت می‌دهم در هر بخشی خدمت کردند موفق بودند. اِن‌شاالله در این سنگر جدید نیز با توفیق الهی به این موفقیت دست می‌یابد.

وی اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان هر دو بخش مهم و ستادی است. مقبولیت وزارتخانه نه به ورزش می‌چسبد و نه به جوانان. به دلایلی این دو بخش مهم ادغام شدند ولی عملا خیلی ادغام نشدند بلکه الحاق شدند. این‌که باهم باشند یا نباشند بحث ثانویه است. تشکیلات هدف نیست بلکه بسترسازی برای خدمت کردن است. نباید در پیچ و خم تشکیلات بمانیم. این دو بخش ویژگی آن خروجی مشترکی است که دارند. خروجی این دو بخش نشاط اجتماعی، خلاقیت، امید آفرینی در جامعه و مقابله با آسیب های اجتماعی، ارتقای سلامت روانی جامعه است.

وی تصریح کرد:  اگر این دو بخش ماموریت خود را به درستی انجام دهند، قطعا دستاورد ارزشمندی خواهیم داشت. کاهش هزینه‌های ملی و اجتماعی موثر است. راهکار مقابله با آسیب‌ها اجتماعی برخوردهای سخت نیست. با روش‌های نرم که در ذات دو بخش این سازمان است می‌توان به مقابله با آسیب‌های اجتماعی پرداخت.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این‌که «پهلوان‌پروری که در ذات آن نگاه و اصالت فرهنگی است از دیگر ماموریت هایی است که باید با جدیت دنبال شود.» تاکید کرد: در فرهنگ ما وقتی اسم یک پهلوان برده می‌شد برای مردم آرامش‌بخش بود. باید در ورزش‌های مهم خود سیاست پهلوان‌پروری را دنبال کنیم. در سال‌ها اخیر دیدیم که در المپیک چه حرکت غیراخلاقی با ورزشکار ما شد. از نقطه ضعف به او فشار آورده شد. نباید هیچ گاه نگاه بخشی داشته باشیم.  بنده از آقای دنیال مالی خواهش می کنم با اتکا به بودجه دولتی وعده‌ای به مردم ندهند. اما اگر تکیه‌مان بر مردم باشد در هر دو بخش موفق می شویم. تجربه نشان می‌دهد هرگاه تکیه ما بر مردم بوده است، موفق شده‌ایم.

وی بیان کرد: اتکا ما باید به مردم و انجمن‌های مردمی باشد. راهبرد ما باید چگونگی استفاده از امکانات کشور چه در ارتباط با جوانان و چه در حوزه جوانان باشد. بنده خواهش می‌کنم دکتر دنیامالی روشن کنند امروز حکمرانی ورزش در کشور چقدر است. آیا یک استادیوم مثل آزادی برای کشور ما کفایت می‌کند یا به فضای جامع‌تر و فراگیرتری نیاز داریم. در هر چهار زمینه ورزش‌های سنتی و ملی تکلیف ما مشخصا حمایت و تقویت آنان است. باید به طور جدی عنایت شود. ورزش همگانی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. ورزش‌های قهرمانی باید مورد توجه قرار بگیرد. امروز همه پذیرفتند که یک جوان قهرمان ما که به افتخار مدال طلا نائل می‌شوند چه نشاطی را ایجاد می‌کند. باید در این حوزه به پیوست‌های فرهنگی بپردازیم. قهرمان ما باید یک الگوی فرهنگی در عرصه بین‌المللی برای همه مردم دنیا باشد. باید معرف عقبه فرهنگی خود باشد.

وی ادامه داد: مدت‌ها در ورزش‌های حرفه‌ای با چالشی مواجه بودیم که اگر دولت کمک نکند ورزش حرفه‌ای شکل نمی گیرد. با اقدامات اخیری که در کشور در خصوص دو تیم بزرگ انجام شد، توجه به ورزش حرفه‌ای بیشتر شد. ما باید راهبرد توسعه ورزش‌های حرفه‌ای را داشته باشیم. راهبرد دکتر دنیامالی باید توجه به اقدامات خوبی که در دو سال شده است و ارتقای جایگاه ورزش و پرداختن به مطالبات جوانان باشد. سندی که ۱۹ سال پیش تصویب شد میثاق ملی همه ما است.

عاف افزود: سند برنامه هفتم کشور نیز از دیگر اسنادی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. باید به جایگاه اول در حوزه ورزش برسیم. باید از الان بسنجیم برای این‌که رتبه یک رقمی در المپیک لس‌آنجلس داشته باشیم چه امکاناتی نیاز داریم. در کشوری است که نیاز داریم جوانان ما بیشتر خود را نشان دهند. کارهای خوبی شده اما واقعیت این است که امروز نتوانستیم به مطالبات جوانان پاسخ دهیم. متاسفانه هنر ما پاک کردن صورت مساله بوده است. باید با جدیت مسائل جوانان که سرمایه ملی و آینده سازان کشور هستند دنبال شود.جوانان چند سال آینده مسئولیت در کشور بر عهده می گیرند. چه امکاناتی باید برای آنان فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی جوانان نخبه و شایسته برای ورود به بازار کار را باید دنبال کنیم. ما به جوانگرایی اعتقاد داریم. نمی‌شود اداره امور کشور را به جوانی که نمی‌دانیم موفق می‌شود یا نه بسپاریم. باید تعدادی از جوانان را برای مدیریت های عالی برای چهار سال آینده آماده کنیم. قطعا یک پروژه ملی خواهیم داشت. جوانان مستعد، نخبه و برجسته از سراسر کشور به کار گرفته خواهند شد.صرفا بر اساس توانایی و شایستگی آنان نه نگاه‌های سیاسی. باید افرادی تربیت شوند که مستقل از نگاه های سیاسی در خدمت دولت باشند. دیگر نباید با چراغ از اینور و اونور دنبال مدیر بگردیم. امروز جوانان مطالباتی دارند. ازدواج و مسکن و اشتغال جوانان مهم است. نرخ بیکاری در نسل جوان بالا ۲۰ درصد است.

وی بیان کرد: جلسات شورای عالی جوانان و شورای عالی ورزش باید به طور جدی جلسات خود را برگزار کنند. یک تعداد از جوانان ما به هر دلیلی مهاجرت کردند. امروز باید در خدمت این عزیزان باشیم. باید به طور جدی و با مکانیزم های تشویقی برای بازگشت آنان تلاش کنیم. باید افتخار کنیم که این عزیزان به وطن خود باز گردند. ما می‌توانیم یک توسعه پایدار را در چارچوب آمایش سرزمینی داشته باشیم. تا همه امکانات در چند نقطه متمرکز نشود. یکی از وظایف سازمان جوان کشف استعدادهاست. باید طرح راهبردی برای استعداد یابی داشته باشیم. ممکن در یک روستایی یک جوان مستعد وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: دیپلماسی ورزش امروز نقش مهمی دارد. باید با جدیت دنبال شود. از آقای هاشمی به خاطر همه تلاش های ایشان تشکر می کنم. خداوند به آقای دنیامالی نیز توفیق دهد.
انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: