کد خبر: ۹۷۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
تعداد بازدید: ۴۶
عضو شورای شهر تهران از شهرداری خواست که به سوالاتش پیرامون چرایی حصارکشی در بوستان‌ها پاسخ دهد.

جزئیات بیشتر از حصارکشی پارک لاله/ مردم تهران مثل مارگزیده‌ها از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ ناصر امانی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: هفته گذشته نیز به رئیس شورای شهر اعلام کردم که مدتی است که تعداد زیادی از بوستان‌های شهر تهران توسط شهرداری تهران حصارکشی شده است و تقریبا در تمام مناطق تهران شاهد هستیم که دور چند بوستان حصارکشی شده است و این مساله موجب نارضایتی و نگرانی مردم و دوستداران محیط زیست شده است.

بنابر گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که این حصارکشی‌ها دلایل مختلفی دارد و ممکن است برخی از آنها نیز منطقی و قابل قبول باشد، اظهار کرد: من با برخی از شهرداران مناطق در مورد چرایی حصارکشی‌شان صحبت کردم و حرف‌های منطقی زدند؛ اما مردم تهران مثل مارگزیده‌هایی هستند که از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسند و تا دور بوستانی حصار کشیده می‌شود فکر می‌کنند که قرار است درخت‌ها قطع یا جابه‌جا شوند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه عدم شفافیت در اطلاع‌رسانی از سوی شهرداری تهران و همچنین شایعه‌پراکنی در فضای مجازی سبب شده که به این موضوع دامن زده شود، گفت: البته بخشی از این حصارکشی‌ها توجیه‌پذیر نیست. مثلا استفاده از اراضی بوستان‌ها برای ساخت پارکینگ محلی و یا ساخت تاسیسات مترو قابل قبول نیست.

وی با اشاره به حصارکشی با بوستان لاله تصریح کرد: این‌که بخش زیادی از قسمت چمن بوستان لاله گودبرداری شود و درون آن مخزن آب بگذارند و مجددا روی آن را چمن‌کاری کنند قانع‌کننده نیست و اساسا مگر قرار نبود برای آبرسانی‌ها از بازچرخانی آب و پساب آب استفاده شود؟

امانی با بیان اینکه با توجه به نگرانی‌های موجود و لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از شهرداری می‌خواهم که تعداد و نام بوستان‌ها با ذکر مشخصات و آدرس، علت حصارکشی و نوع پروژه، تعداد درختانی که احتمالا جابه‌جا شدند با ذکر تاریخ و محل کاشت مجدد و همچنین زمانبندی پایان حصارکشی را به شورای شهر ارائه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: