کد خبر: ۹۷۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
تعداد بازدید: ۴۹
مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۷۸ هزار و ۸۳۰ واقعه فوت در کل کشور به ثبت رسیده است.

اعلام آمار مرگ و میرهای امسال/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۷۸ هزار و ۸۳۰ واقعه فوت در کل کشور به ثبت رسیده است که از این تعداد مردان ۵۶.۱ درصد و زنان ۴۳.۹ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

بنابر گزارش ایلنا به نقل از مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، استان گیلان با نرخ ۷.۴ در هزار نفر جمعیت بیشترین نرخ فوت و استان کهگیلویه و بویر احمد با نرخ ۴.۱ در هزار نفر جمعیت کمترین نرخ فوت در بین استان‌ها را داشته اند.

مرگ و میر از عوامل موثر حرکات جمعیتی است، آمار مربوط به وفات برای تهیه تخمین‌ها و پیش‌بینی‌هایی از جمعیت کل کشور و برای سطوح مختلف نواحی جغرافیایی در داخل یک کشور ضرورت دارند. زمان وقوع دقیق مرگ در جمعیت‌شناسی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: