کد خبر: ۹۷۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
تعداد بازدید: ۵۲
شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مصوبه مکان‌یابی و ضوابط و مقررات ساخت بناهای بلندمرتبه در محدوده شهر تهران را به شهرداری تهران ابلاغ کرد.

خبر مهم برای سازندگان/ ساخت برج با این تعداد طبقه در تهران مجوز گرفتبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ خسرو دانشجو در مکاتبه با زاکانی شهردار و چمران رییس شورای شهر تهران مصوبه شورا را با موضوع مغایرت‌های اساسی مصوبات کمیسیون ماده ۵ در مکان یابی و ضوابط و مقررات ساخت بناهای بلندمرتبه در محدوده شهر تهران ابلاغ کرد.

تسنیم نوشت: بر اساس این مصوبه، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ موضوع مغایرت اساسی " بند ۲۱ صورت‌جلسه شماره ۶۷۸ کمیسیون ماده پنج شهر تهران قطعه " S۸ با مصوبه مورخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ شورای‌عالی در خصوص " مکان‌یابی و ضوابط و مقررات ساخت بناهای بلند مرتبه در محدوده شهر تهران" را با توجه به صورت‌جلسه مورخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و با تراکم مطابق زیر پهنه R۲۶۳ به صورت ۲۰ طبقه روی همکف مشاعی با سطح اشغال ۳۰ درصد، منوط به رعایت کلیه ضوابط مرتبط و تأمین کلیه پارکینگ‌های مورد نیاز موافقت کرد.

این مصوبه تاکید کرده است: شهرداری ملزم است قبل از صدور پروانه تأییدیه انطباق استقرار بنا با مصوبه ۱۱ اردیبهشت ۹۶ شورای‌عالی تحت عنوان دستورالعمل الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل را از سازمان پدافند غیرعامل اخذ و تصویر آن را به دبیرخانه شورای‌عالی ارسال کند. همچنین هرگونه تغییر در کاربری، عملکرد، تعداد طبقات، سطح اشغال و تراکم ساختمانی مغایرت اساسی تلقی و مستلزم بررسی در شورای‌عالی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: