کد خبر: ۹۷۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
تعداد بازدید: ۳۷
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه بخش اول مطالبات بحق پرستاران به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شده است، گفت: رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در اسرع وقت این مطالبات را پرداخت کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ روزنامه ایران در خبر ینوشت: دکتر محمدرضا ظفرقندی در آیین تکریم و معارفه وزیر بهداشت گفت: محور توسعه یک کشور، انسان سالم است و باید سلامت جامعه را تأمین کنیم. با پیگیری‌های صورت گرفته در چند روز اخیر خوشبختانه به نتایج خوبی رسیدیم. از روز دوشنبه 5 شهریور با حضور رئیس‌جمهور در سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای برگزار شد و بخش اول جبران مطالبات جامعه پرستاری پنجم و ششم شهریورماه به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شده و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید این مطالبات را در اسرع وقت به پرستاران پرداخت کنند.

وی پیشرفت‌های پزشکی و حوزه سلامت را حاصل تلاش‌های گسترده وزرای بهداشت پیشین، کارکرد نظام شبکه و خدمتگزاری نیروهای بهداشتی و درمانی در سراسر کشور دانست و گفت: دوره‌ای عضو کمیسیون اعزام بیماران به خارج بودیم و ارز زیادی برای درمان بیماران از کشور خارج می‌شد اما امروز پیشرفته‌ترین درمان‌ها در مرز دانش دنیا در کشورمان ارائه می‌شود که باعث افتخار است.
به گفته دکتر ظفرقندی، 70 درصد مشکلات حوزه سلامت خارج از وزارت بهداشت است و به عنوان نمونه در تروما، جوانان زیادی بر اثر حوادث جاده‌ای قربانی می‌شوند و بیشترین عمر از دست رفته در جامعه مربوط به حوادث جاده و تروماست؛ بنابراین بدون تولیت واحد، عزم ملی و حمایت همه مسئولان کشور، این وضعیت در بخش‌های جاده‌ای و ایمنی خودروها ارتقا نمی‌یابد.

ظفرقندی با اشاره به موقعیت ممتاز جامعه پزشکی بین مردم، گفت: موقعیت جامعه پزشکی در بین مردم، یک سرمایه اجتماعی بزرگ است و جامعه سلامت جزو سه گروه اول کشور در حوزه سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی هستند. اگر فردی در حوزه سلامت بجز این فکر کند که باید همه تلاش خود را برای کاهش درد و آلام مردم به کار گیرد، خسارت دنیا و آخرت نصیب او می‌شود.
وزیر بهداشت ادامه داد: ما باید و موظفیم که درمان‌های پیشرفته را در کشور در مرزهای دانش تعقیب کنیم، هزینه‌های کمرشکن درمان را کاهش دهیم، مشکلات دارویی مردم را حل کنیم، آموزش با کیفیت را گسترش دهیم و براساس برنامه توسعه در حوزه پژوهش به جایگاه اول منطقه دست پیدا کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: