کد خبر: ۹۷۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
تعداد بازدید: ۳۵
داوطلبان آزمون سراسری، این روزها در انتظار اعلام نتیجه هستند و برخی از آن‌ها که در نتایج اولیه تراز بالایی نیاورده‌اند به این مسأله فکر می‌کنند که آیا پشت کنکور بمانند یا با همان تراز انتخاب رشته کنند.

داوطلبان آزمون سراسری امسال پشت کنکور بمانند یا نمانند؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ براساس اعلام سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، کارنامه اعلام رتبه علمی داوطلبان (کارنامه ملاک انتخاب رشته) در هفته اول شهریور ماه و زمان انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری در هفته دوم شهریور ماه است.

داوطلبان آزمون سراسری، این روزها در انتظار اعلام نتیجه نهایی هستند و برخی از آن‌ها که در نتایج اولیه تراز بالایی نیاورده‌اند به این مسأله فکر می‌کنند که آیا پشت کنکور بمانند یا خیر. مشاوران آموزشی بر این عقیده‌اند که بهتر است داوطلبان آگاهانه و با اطلاعات کافی انتخاب رشته کنند.

صحبت مشاوران آموزشی با داوطلبان این است که سال آینده باید در امتحانات نهایی یازدهم شرکت کنید و برای امتحانات نهایی دوازدهم هم ترمیم معدل کنید، تاثیر امتحان نهایی ۶۰ درصد و تاثیر کنکور ۴۰ درصد است یعنی تاثیر امتحانات نهایی از تاثیر کنکور در قبولی آزمون بیشتر است بنابراین هم تعداد امتحانات و هم تاثیر آن بیشتر خواهد بود. از طرفی سال آینده امتحانات نهایی هم از سوی سازمان ملی سنجش برگزار می‌شود. به عقیده مشاوران آموزشی، داوطلبان کنکور باید با در نظر گرفتن تمام موارد برای انتخاب رشته خود اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: