کد خبر: ۹۷۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
تعداد بازدید: ۳۹
به تازگی ۲ مورد جدید ابتلا به «ام پاکس» (آبله میمونی) را شناسایی کرده‌اند که تعداد موارد ابتلا در این کشور را به ۳ نفر رساند.

شناسایی ۲ بیمار جدید آبله میمونی در این کشوربه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ وزارت بهداشت فیلیپین (DOH) امروز (دوشنبه) اعلام کرد کادر درمانِ این وزارتخانه به تازگی ۲ مورد جدید ابتلا به «ام پاکس» (آبله میمونی) را شناسایی کرده‌اند که تعداد موارد ابتلا در این کشور را به ۳ نفر رساند.

بنابر گزارش ایسنا، «آلبرت دومینگو»، سخنگوی وزارت بهداشت این کشور گفت موارد جدید شامل یک مرد ۳۷ ساله و یک مرد ۳۲ ساله است. مرد ۳۷ ساله در حال حاضر در بیمارستان بستری است، در حالی که مرد ۳۲ ساله در خانه مانده و منتظر نتیجه آزمایش تاییدی نمونه پوست است.

دومینگو گفت: هر دو دارای ام پاکس Clade II هستند که شکل خفیف‌تر این ویروس است.

دومینگو گفت وزارت بهداشت این کشور هنوز نمی تواند هیچ ارتباط اپیدمیولوژیکی بین دو مورد جدید را با اولین مورد فعال در سال ۲۰۲۴ تعیین کند؛ مردی ۳۳ ساله که روز دوشنبه هفته گذشته شناسایی شد.

با احتساب این موارد جدید ابتلا به ام پاکس، فیلیپین از ژوئیه ۲۰۲۲ تاکنون ۱۲ مورد را ثبت کرده است.

دومینگو گفت: ۹ مورد از سال ۲۰۲۳ بهبود یافته‌اند.

در همین حال، «تئودورو هربوسا»، وزیر بهداشت فیلیپین گفت: ما همچنان شاهد انتقال محلی ام پاکس clade II در فیلیپین به ویژه در «مانیل» هستیم.

ام پاکس می تواند از طریق تماس بسیار نزدیک با فرد آلوده منتقل شود.

به گزارش شینهوا، علائم رایج ام پاکس عبارتند از بثورات پوستی، تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمردرد، کم انرژی بودن و تورم غدد لنفاوی.

بر اساس آخرین آمار CDC آفریقا، تا کنون ۱۷ هزار و ۵۴۱ مورد ابتلا به ام پاکس و ۵۱۷ مورد مرگ ناشی از این بیماری از ۱۳ کشور آفریقایی گزارش شده است.

جمهوری دموکراتیک کنگو، مرکز شیوع کنونی این بیماری، ۹۶ درصد از کل موارد و ۹۷ درصد از کل مرگ و میرهای گزارش شده در سال ۲۰۲۴ را تشکیل می دهد.

در تاریخ ۱۴ اوت، سازمان جهانی بهداشت (WHO) شیوع ام پاکس را یک «وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین المللی» اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: