کد خبر: ۹۷۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
تعداد بازدید: ۱۰۵
سخنگوی دولت بعنوان ویترین شفاف و تریبون نظرات دولت می بایست شخصیتی جامع شرایط، دارای مقبولیت حداکثری، اعتماد برانگیز و عالم به فنون ارتباطی و اغنایی باشد که انتخاب فردی در این جایگاه نیاز به مداقه با لحاظ تمامی ملاحظات و حساسیت ها دارد.

در باب انتخاب سخنگوی دولتسخنگوی دولت، باید شخصیتی باشد که علاوه بر اشراف به مسائل کلان سیاسی کشور و مسوولان، از قدرت تحلیل و تفسیر تصمیمات و مصوبات دولت برخوردار باشد. سخنگوی دولت می بایست علاوه بر درایت در بهنگامی ارائه پاسخ به پرسش ها، ملاحظات کلامی در جهت جلوگیری از تفسیر گفته ها که به نوعی نظرات رسمی دولت محسوب می شود را داشته باشد. ایضاً درک و شناخت گویش موجز، مجمل و دو پهلویی در جهت جلوگیری از تنش ها در مواقع مقتضی را داشته باشد.

شرایط مذکور از احدی بر می آید که پرورش یافته محیطی سیاسی و‌ همینطور غیر قابل انتساب به جریانات را داشته و به اصطلاح سیاسیون “سفید” باشد. مهندس عابد مشایخ، ضمن برخورداری از ذکاوت و دوراندیشی در تحلیل مباحث راهبردی کشور، جوانیست کاریزماتیک که از فن بیان قوی و جاذبه شخصیتی بالا در مواجه با خبرنگاران و فعالان سیاسی کشور برخوردار است. آرامش کلام و طمانینه در ایراد بیان به همراه آشنایی کامل بر زبان بدن با چهره ای متبسم و تنش زدا از خصوصیات بارز آقای مشایخ در میان سیاسیون است.

بعضاً اسامی با پیشینه نامشخص و حتی مشعشع در رسانه ها مطرح می شود که شخصاً بعنوان خودمعرف در حال طرح خویش در قامت سخنگوی دولتی هستند که تاکنون به صداقت و راستگویی حتی با عبور از چارچوب های دست و پاگیز پیشین، شناخته می شود و انتخاب افراد معلوم الحال که با جستجویی ساده در فضای مجازی به اظهارات شاد و غیرقابل باوری از ایشان مواجه می شویم، متناقض با گفتمان دولت جدید صدمه به سرمایه اجتماعی دولت چهاردهم است. انتخاب عابد مشایخ به عنوان سخنگوی دولت چهاردهم، در قامت استراتژیستی توانا و مفسری ماهر در تبیین اقدامات و برنامه های دولت چهاردهم، یکی از انتخابهای مطلوب دکتر پزشکیان محسوب می گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: