کد خبر: ۹۷۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
تعداد بازدید: ۳۵
پرونده فساد چای دبش، امروز در پشت تریبون مجلس توسط نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد دولت چهاردهم باز شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ ، امروز ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳، سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.

عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی بعد از وزیر پیشنهادی اطلاعات، دومین وزیری بود که امروز موافقان و مخالفانش به بررسی برنامه هایش پرداختند.

حسین صمصامی نماینده تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در قامت مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد به پشت تریبون رفت. او که در دولت اول محمود احمدی نژاد، سرپرستی موقت وزارت امور اقتصادی و دارایی را هم در کارنامه خود دارد، بحث چای دبش را مطرح کرد و با متهم کردن عبدالناصر همتی در این پرونده،مدعی شد که همتی، دولت سیزدهم را مظنون این پرونده قلمداد کرده است.

این اظهارات درحالی مطرح شد که طبق گزارش رسمی محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه، بخش عمده این فساد در دولت سیزدهم رخ داده است. اژه ای در اظهاراتی گفته بود: «در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به‌ترتیب شصت درصد و هفتاد درصد از کل ارز تخصیص‌یافته برای واردات چای گروه دبش پرداخت شده درحالی‌که رقم دریافتی آن در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۲ و ۲۱ میلیون دلار بوده است.»

همچنین سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم بود که در سال ۱۴۰۲ از سمت خود برکنار شد و رئیس قوه قضائیه هم علت استعفای وی از این سمت را به فساد مالی مربوط شرکت چای دبش، مرتبط دانست.

صمصامی در بخش دیگر از سخنان خود در صحن علنی امروز مجلس، به رئیس سازمان برنامه و بودجه سیدحمید پورمحمدی کنایه زد که در دولت پزشکیان به ریاست سازمان برنامه و بودجه منصوب شده است.

پورمحمدی در دولت دوم احمدی نژاد که در وزارت اقتصاد مستقر بود، به دلیل مخالفت با طرح پیشنهادی صمصامی در خصوص ادغام بانک‌های تجاری کشور برای حل مشکلات سیستم بانکی برکنار شده بود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: