کد خبر: ۹۷۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
تعداد بازدید: ۵۳
یدالله کابلی خوانساری از استادان برجسته هنر خوشنویسی و دارای درجه یک هنری و و گواهینامه استادی است که در سال ۱۳۸۵ به عنوان چهره ماندگار انتخاب شد. خط شکسته معاصر ایران و قطعه پردازی با ترکیب بندی مختلف قلم از ابتکار و ابداعات این استاد صاحب نام هنر خوشنوسی است.

انتظارات یدالله کابلی استاد برجسته خوشنویسی از وزیر فرهنگ و ارشاد/هزارگونه سخن بر دهان و لب خاموشبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ در پی معرفی سید عباس صالحی به عنوان گزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسامی و پرسش از انتظارات اهالی هنر به ویژه با داشتن تجربه حضور صالحی در این وزارتخانه؛ یدالله کابلی خوانساری در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری خبرآنلاین قرار داده است؛ چنین نوشت: هزارگونه سخن بر دهان و لب خاموش. من هیچ باوری ندارم که این دلنوشته های متعهدانه کوچکترین تاثیری در فضای متشنج و اهداف مقدس ما ندارد.

نوشتن از اهمیت جایگاه فرهنگ وهنر که بالنده و ماندگار آرین تلاش بشریست سخن بسیار است. اهمیت انتخاب مدیران شایسته در این عرصه تاریخی امری خطیر است و بنده بیش از ۵۴ سال از عمر و جوانی خود را در اعتلا، ترویج و توسعه هنر قدسی خوشنویسی نهاده ام و بی مزد و منت و مخدومان بی عنایت کوشش بی امانی و پر ثمری را در راه مجد، عظمت هنر و فرهنگ کشور داشته ام.

جدا از تربیت جوانان برومند و ترویج این هنر شریف هزار ساله که بیانگر هویت ملّی این دیار گهر خیز است در تلاش‌های جشنواره ها و همایش ها با آثار خلاقه ای که به بیان معرفی شکوه و عظمت ریشه های تمدنی ایران داشته و نقش بلندی از تحکیم شعر و ادب و عرفان و فضیلت شعرا و سخنوران نامی کشور را به همراه داشته و کوشیده ام.

تا یار کرا خواهد

مهرش به که باشد

با احترام

یدالله کابلی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: