کد خبر: ۹۷۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
تعداد بازدید: ۵۹
یک فعال سیاسی، تاکید کرد: انتظار می رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پایبندی رئیس جمهور به وعده خود برای تشکیل دولت وفاق ملی، با رای بالای خود به کابینه پیشنهادی این وفاق را تقویت و تحکیم کنند.

صدراعظم نوری: نمایندگان با رای به کابینه پیشنهادی، وفاق ملی را تقویت کنندبه گزارش خبرداغ؛ زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت کمک مجلس به رئیس جمهور برای تشکیل دولت وفاق ملی، بیان کرد: در شرایطی که جامعه ما به دلیل مشکلات عدیده داخلی و خارجی که بر ما تحمیل شده، دچار یک ضعف و ناامیدی گردیده بود، در تیرماه با حضور آقای پزشکیان و شعارها و وعده هایی که دادند، امید در جامعه ایجاد شد. مردم با رای خود این اعتماد را دوباره تداعی کردند و نشان دادند که علاقه مند به تغییر و تحول با گفتمان جدید عدالت محوری، شفافیت، مبارزه با فساد و توجه به آحاد گروه های جامعه هستند.

وی اظهار کرد: امروز شاهد موفقیت ملت ایران هستیم. ملت ایران در انتخابات به صحنه آمده و به دولت آقای پزشکیان که دولت وفاق ملی است رای دادند. کابینه ای که آقای پزشکیان به مجلس معرفی کرده، بر اساس پاکدستی، سلامت، کارآمدی و صداقت معرفی شده است. رئیس جمهور تلاش کرده است تا وفاق ملی در این کابینه لحاظ شود. افراد از گروه های مختلف سیاسی انتخاب شده اند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: رویکرد رئیس جمهور در انتخاب اعضای کابینه سیاسی نبوده، اما تلاش شده تا از گروه های مختلف افراد در کابینه حضور داشته باشند. جا دارد که مجلس به این حسن نیت و به این پایبندی رئیس جمهور به وعده خود توجه کند و احترام ویژه بگذارد با رای هایی که به کابینه دولت خواهد داد. ما امروز شاهد هستیم با اتفاقی که افتاد حرکت دولت شهید رئیسی متوقف شد. از آن زمان تا شروع دولت چهاردهم کشور در حالت بلاتکلیفی قرار دارد. باید هرچه سریع تر دولت تشکیل شود و کارها بازتعریف شود. فرآیندهای اجرایی با سرعت بیشتر دنبال شود.

وی در ادامه تاکید کرد: دیگر فرصتی نیست که برخی از اعضای کابینه رای نیاورند. این بیشتر فرصت سوزی خواهد بود. انتظار می رود که نمایندگان مجلس با رویکرد وفاق ملی با رای بالایی که به اعضای کابینه معرفی شده می دهند این وفاق را تحکیم و تقویت کنند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: