کد خبر: ۹۷۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
تعداد بازدید: ۵۳
یک فعال سیاسی اصلاح طلب بیان اینکه نگاه وفاق ملی برای کشور فوق حیاتی است، گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگاه وفاق ملی دولت را دنبال کنند.

ظریفیان: نگاه وفاق ملی برای کشور فوق حیاتی است/مجلس با کابینه پیشنهادی همراهی کندبه گزارش خبرداغ ؛ غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره اهمیت نقش مجلس شورای اسلامی در تشکیل دولت وفاق ملی، اظهار کرد: تجربه چهار دهه انقلاب اسلامی بیانگر این است که اکنون مهمترین مسله یا مشکل کشور، موضوع کارآمدی به خصوص در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. برای اینکه نظام بتواند بر اساس سند چشم انداز حرف اول را در منطقه بزند یا اینکه در عرصه بین الملل حرف جدی داشته باشد، به کارآمدی نیاز دارد. تجربه هم نشان داده است که اگر نگاه ملی چه در عرصه سیاست ها و چه در عرصه بازیگران این عرصه  به مساله کارآمدی نداشته باشیم، کارآمدی نظام یا به حداقل می سد یا محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه نگاه وفاق ملی برای کشور فوق حیاتی است، تصریح کرد: اگر از نگاه وفاق ملی، استفاده از نیروهای توانمند، رویه های درست و فهم مشترک برای تبیین اولویت های کشور بهره نبریم، فرصت این دوره را هم از دست می دهیم. بسیاری از صاحب نظران معتقدند که ریاست جمهوری آقای پزشکیان یک فرصت استثنایی برای کشور است که اگر از دست برود، کشور با شرایط سختی روبرو خواهد شد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: نگاه وفاق ملی متکی بر پشتوانه بیش از چهار دهه حکمرانی در کشور است اما نکته مهم این است که نباید مفهوم وفاق ملی و حکمرانی مبتنی بر کارآمدی، ایجاد شرکت سهامی باشد یعنی کابینه ای تشکیل شود که فقط سهامدارانی داشته باشد که در اصل ضرورت کارآمدی، سیاست ها و راهبردها با هم وفاق نداشته باشند. کابینه باید در  چگونگی نگاه به مسائل کشور و راه حل ها و مسیری که طی می کند تا به کارآمدی برسد باید هم جهت باشد نه اینکه کابینه ای باشد که نگرش های مختلف غیرقابل جمع داشته باشد.

ظریفیان افزود: تشکیل دولت وفاق ملی برای کشور ضروری است و این دولت باید از افراد توانمند تشکیل شود. رئیس جمهور هم افراد توانمند را نه از گرایش های سیاسی مشترک بلکه افراد هم جهت را با نگاه وفاق ملی انتخاب کرده است که مجلس شورای اسلامی در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی باید حتما این موضوع را مدنظر داشته باشد. نمایندگان مجلس توجه داشته باشند که کشور فرصت زیادی ندارد و وزارتخانه ها نباید معطل بماند و دولت باید به سرعت سامان بگیرد و کارآمدی نظام را با نگاه وفاق ملی دنبال کند.

وی در پایان گفت: معطل نگه داشتن برخی وزارتخانه ها به صلاح کشور نیست. برخی اخبار نگران کننده درباره احتمال رای نیاوردن برخی وزرای پیشنهادی توانمند وجود دارد که امیدوارم اینگونه نباشد و مجلس نگاه وفاق ملی دولت را دنبال کند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: