کد خبر: ۹۷۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
تعداد بازدید: ۴۸
طی ماه‌های اخیر در برخی نقاط کشور از جمله در شهر جدید هشتگرد (که دولت اسم آن را به مهستان تغییر داده است)، برخی پروژه‌های ساختمانی مسکن‌مهر بسیار قدیمی -مانده از دولت اول احمدی‌نژاد- توسط مسوولان افتتاح شد.
افتتاح پروژه های مسکن مهر دوره احمدی نژاد توسط دولت سیزدهم! / آیا خرج مسکن‌مهر از محل منابع عمومی تامین شده است؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: این اقدام از دو بابت محل پرسش کارشناسان بخش مسکن و ساختمان قرار گرفته است که به نظر می‌رسد پیش‌از انتقال کامل مسوولیت‌ها به دولت چهاردهم، می‌تواند از سمت متولی این بخش، پاسخ داده شود.
پرسش اول به «محل منابع اختصاص داده‌شده برای تکمیل واحدهای مسکونی‌مهر» مربوط است. آیا خرج مسکن‌مهر از محل منابع عمومی تامین شده است؟

واحدهای ناتمام، ‌ همگی پیش‌فروش شده بود به این معنا که ساختمان بدون پیش‌خریدار به شکل طبیعی نباید وجود داشته باشد که اگر وجود دارد،  خود محل سوال (پرسش سوم) است.

در این صورت، اگر مثلا از صندوق ملی مسکن برای تکمیل واحدهای مسکونی اشخاص حقیقی،  صرف شده است،  به منزله آن است که تک‌تک واحدهای مسکونی در بازار مسکن شهر تهران و شهرهای دیگر نیز باید از تزریق پول از بودجه عمومی کشور  ساخته شود و به مردم تحویل داده شود. به بیان ساده،  آیا «انتقال مسوولیت تکمیل مسکن‌مهر از دولتی به دولت دیگر و ضعف‌های سیاستی آن» می‌تواند مقدمه «صرف منابع عمومی و ملی» برای تعدادی واحد مسکونی باشد؟

پرسش دوم به «تفاوت افتتاح با سکونت» بازمی‌گردد. آیا افتتاح پروژه‌های مسکن‌مهر در هشتگرد و دیگر مناطق،  به سکونت خانوارها منجر می‌شود؟ یا اینکه ساختمان‌ها در زمان افتتاح هنوز تکمیل نشده‌اند و زمان می‌برد تا پیش‌خریداران در آن اسکان پیدا کنند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: