کد خبر: ۹۷۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶
تعداد بازدید: ۵۲
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سه سال گذشته تلاش شد حفاظت و ایمنی از محیط کار افزایش یافته و مقرری بگیران بیمه بیکاری از ۲۴۰ هزار نفر به ۱۵۰ هزار نفر کاهش یابد که حاکی از حفظ اشتغال است.

وزیر کار از کارگران و بازنشستگان طلب حلالیت کردبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ صبح امروز با حضور صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، مهدی مسکنی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) و معاونین این وزارتخانه از برخی پروژه‌های وزارت کار رونمایی شد.

ایلنا در خبری نوشت:مهدی مسکنی در این مراسم، با بیان اینکه در صندوق کشوری ۹۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های صندوق کشوری را زنده کردیم، گفت: در طول ده ماهه اخیر حتی یک روز هم پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری به تاخیر نیفتاد.

در ادامه علی حسین رعیتی فرد (معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) اظهار کرد: با افتتاح طرح بازگشایی انبارهای شرکت‌های تابعه صندوق کشوری، گام مهمی در حوزه حمایت از منابع صندوق کشوری و بازار کار برداشته شد.

وی افزود: در سه سال گذشته تلاش شد حفاظت و ایمنی از محیط کار افزایش یافته و مقرری بگیران بیمه بیکاری از ۲۴۰ هزار نفر به ۱۵۰ هزار نفر کاهش یابد که حاکی از حفظ اشتغال است.

او با اشاره به افتتاح سامانه‌های حوادث شغلی و سامانه قراردادها اظهار کرد: ما در تمام تصمیمات از شرکای اجتماعی و سه جانبه گرایی استفاده کردیم و شاهد بهبود در روندهای رسیدگی دعاوی در ادارات کار کل کشور بوده‌ایم.

در ادامه مهرداد عظیمی (معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای) با ارائه گزارشی از اقدامات خود در این سازمان اظهار کرد: ما اقدامات آموزشی را به مردم سپردیم یعنی ۳۶ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای را در دولت سیزدهم راه اندازی کردیم. این درحالی است که در دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۵ مجوز جدید صادر شده بود.

وی افزود: رشد ۵۰ درصدی سنجش مهارت نسبت به گذشته ثبت شده است. ضمن اینکه آموزش دولتی ما ۳۴ درصد نسبت به دولت گذشته افزایش یافته است. این درحالی است که ۸۰ درصد آموزش‌های ما منجر به اشتغال می‌شود. در زمینه صدور گواهینامه‌های مهارت نیز رشد ۸۳ درصدی را نسبت به دولت قبلی ثبت کردیم. رشد مراکز آموزشی جوار کارگاهی برای اولین بار ورود کردیم.

عظیمی با اشاره به موضوع دیپلماسی مهارت در کشور اظهار کرد: اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای پس از نیم قرن دوباره در مجلس دوباره ثبت شد. یک هزارم مزد کارگران طبق این اساسنامه به بخش آموزش اختصاص پیدا می‌کند. جذب نیروی جدید از مسیر فنی و حرفه‌ای و آموزش، از طریق این اساسنامه میسر شد. این درحالی است که ۶۰ درصد آموزش‌های ما از طریق مراکز بخش خصوصی یعنی آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود.

در پایان این گزارش‌ها، صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با تشکر از مقامات و معاونین این وزارتخانه بابت تلاش‌هایشان در جهت خدمت گفت: با طلب حلالیت از جامعه کارگری و بازنشستگی می‌خواهم اگر قصور و تقصیری رخ داد، ما را ببخشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: