کد خبر: ۹۷۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶
تعداد بازدید: ۴۶
فاضل لنکرانی گفت: عده‌ای به عنوان اینکه ما عزادار امام حسین هستیم یک دسته‌ی بی حجاب راه می‌اندازند در خیابان و شاید زنجیر هم بزنند، بعد بگوئیم اینها عزادار امام حسین هستند؟ چطور عزادار امام حسین هستند؟ اینها دارند ترویج منکر می‌کنند.

واکنش تند فاضل لنکرانی به حضور دختران بی‌حجاب در یک دسته عزاداری/ اینها دارند ترویج منکر می‌کنند/این اصلاً عزادار نیست و خودش را فریب می‌دهدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ محمدجواد فاضل لنکرانی در جمع عزاداران امام حسین(ع) درباره توجه به اهل بیت، بیانات رهبر انقلاب درباره مسئولان، و حضور دختران بی حجاب در مراسم عزاداری امام حسین(ع) پرداخت.

بنابر گزارش جماران، بخشی از این اظهارات را در ادامه می خوانید؛

* آیه وجوب مودت مربوط به افراد و فقط یک حکم شخصی نیست بلکه از آن استفاده می‌شود که مودت اهل بیت بر همگان واجب است پس در نظام اسلامی مسولان باید این امر را مورد توجه قرار دهند و بدانند کسانی که مودت و تبعیت عملی از اهل بیت علیهم السلام ندارند صلاحیت تصدی امور را ندارند. این آیه هم دستورفردی وهم دستوراجتماعی دارد.

* اینکه رهبری معظم انقلاب می‌فرمایند باید افرادی مسئولیت امور را به عهده بگیرند که از بُن دندان معتقد به جمهوری اسلامی باشند یکی از معیارهایش همین است، بعد چطور یک مسئولی به خودش اجازه می‌دهد بیاید این مسئله و این شاخص بسیار مهم را نادیده بگیرد؟ این برخلاف قرآن است. مودّت فی القربی همیشه باید در مرعا و منظرمان باشد، این محرمی که آمد هر کدام در خلوت خود بنشینیم بگوئیم ما چند درجه از مودّت فی القربی داریم؟‌ آن آدمی که دمِ عواضی 24 ساعت می‌ایستد در آن گرما و همه شرایط و عرض ارادت می‌کند به امام حسین، با من که در خانه زیر کولر بنشینم اشک بریزم خیلی تفاوت دارد، ولو هر دو مودت فی القربی داشته باشیم. مودّت فی القربی معیار برای قبولی اعمال است اگر نباشد اعمال مورد قبول قرار نمی‌گیرد ولو انسان بیاید در دستگاه امام حسین علیه السلام، اگر مودّت فی القربی نداشته باشد فایده ندارد.

* امروزه متأسفانه بعضی‌ها برای ترویج منکَر زیر خیمه امام حسین می‌آیند، کسی که منکَر ترویج می‌کند اصلاً مگر مودّت فی القربی دارد؟ مودّت یعنی تبعیت عملی از امام و ائمه معصومین در همه امور، عده‌ای به عنوان اینکه ما عزادار امام حسین هستیم یک دسته‌ی بی حجاب راه می‌اندازند در خیابان و شاید زنجیر هم بزنند، بعد بگوئیم اینها عزادار امام حسین هستند؟ چطور عزادار امام حسین هستند؟ اینها دارند ترویج منکر می‌کنند. امام حسین که آمد کربلا شهید شد، فرمود إنی أرید عن آمر بالمعروف و عنها عن المنکر، این را می‌توانیم بگوئیم عزادار امام حسین است؟ البته باب الحسین باب نجاة الامة است، یعنی آن کسی که تا حالا مست دنیا و شیطان و هوا و هوس بوده، امروز کنار می‌گذارد به برکت امام حسین قدمش روی چشم و امروز می‌شود اهل این خیمه، اما کسی که می‌خواهد زیر این خیمه ترویج منکر کند، این اصلاً عزادار نیست و خودش را فریب می‌دهد. باید مراقب انحرافات و آسیب‌ها و بدعت‌ها بود و این مراقبت‌ها را کرد، البته حرف خیلی زیاد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: