کد خبر: ۹۷۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۵۴
مطبوعات روسیه پس از اعلام کناره گیری بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به ارائه تحلیل‌هایی درباره چشم‌انداز این رقابت پرداخته‌اند.

نگاه مطبوعات روسیه به انتخابات آمریکا پس از کناره‌گیری بایدنبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ روزنامه «راسیسکایا گازیه تا» در این پیوند مطلبی با عنوان «رفت تا بماند؛ بایدن از رقابت انتخابات ریاست جمهوری خارج شد، نقاط ضعف هریس» نوشته یوگنی شستاکوف را منتشر کرد.

به نقل از ایرنا این تحلیلگر روس ضمن اشاره به سیر تحولات انتخاباتی که در نهایت به کناره گیری جو بایدن از رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد، نوشت: هرچند بایدن موافقت کرد که از هریس به عنوان نامزد پست ریاست جمهوری آمریکا حمایت کند، تضمین محکمی وجود ندارد که گردهمایی حزب دموکرات در تاریخ ۱۹ آگوست از نامزدی او حمایت کند.
شستاکوف افزود: فعلا حامیان مالی عمدتا زن، از نامزدی معاون رئیس جمهور به عنوان جایگزین بایدن حمایت می کنند. به نوشته پولیتیکو، یک نوع سازمان سیاسی زنانه تشکیل شده است که مذاکرات با «پایگاه» حامیان را آغاز کرده است تا حمایت گسترده از کامالا هریس را به نمایش بگذارد.
روزنامه راسیسکایا گازیه‌تا افزود: رهبر این سازمان ادعا می کند که «حامیان برای حمایت از هریس صف کشیده اند»، اما در واقع بررسی صحت این ادعا، دشوار است.
این تحلیلگر روس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نقاط ضعف هریس، این است که او تیم منسجم ندارد و مسئولان حزب دموکرات به خوبی به آن واقف هستند. هریس در سال ۲۰۲۰ سعی کرد در کالیفرنیا نامزد شود، اما کارزار تبلیغات انتخاباتی او در یک لحظه فروپاشید.
وی در ادامه نوشت: امروز هریس مشکلات جدی در زمینه کارکنان ستاد انتخاباتی خود دارد- آنها خیلی سریع او را ترک می کنند. بالعکس، همه کارکنان بایدن بسیار وفادار بودند و بسیاری از آنها ۱۰، ۲۰ و حتی ۳۰ سال با وی کار کرده اند. در حالی که در تیم هریس، تنها رئیس ستاد او در یک سال سه بار تغییر کرده است.
در این مطلب آمده است: بر اساس گزارش نیویورک تایمز، تیم ترامپ به کمک پژوهش ها مدتهاست نقاط ضعف هریس را شناسایی کرده و یک سری ویدئوکلیپ های تلویزیونی را علیه معاون رئیس جمهور آماده کرده است.

آیا هریس نامزد دموکرات‌ها خواهد شد؟
روزنامه «ایزوستیا» نیز در این پیوند مطلبی با عنوان «اسب تیره: آیا کامالا هریس نامزد دموکراتها خواهد شد؟» منتشر کرد.
یلیزاوتا گرتسنکو با اشاره به انصراف جو بایدن از شرکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری و اینکه حالا کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، یکی از افرادی است که می تواند نامزد حزب دموکرات در رقابت ریاست جمهوری باشد، مختصری از زندگینامه کامالا هریس را ارائه می کند و در خصوص مواضع او در قبال روسیه، چین و ایران می نویسد: کامالا هریس مخالف سرسخت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق است.
این روزنامه روس در ادامه نوشت: در سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، زمانی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود، هریس از خروج دولت آمریکا از توافقنامه با ایران و همچنین از انعقاد توافقنامه تجاری با چین انتقاد کرد.
به نوشته این تحلیلگر روس، هریس همچنین موضع بسیار منفی در خصوص ایده ترامپ در رابطه با خروج این کشور از ناتو دارد و اعلام می کند که دونالد ترامپ با این کار از پوتین حمایت می کند. علاوه بر این، هریس مواضع بسیار سختی علیه مسکو دارد. او همانند بایدن فعالانه از اوکراین حمایت می کند و در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود به همین سیاست ادامه خواهد داد.
روزنامه ایزوستیا در ادامه نوشت: هریس همچنین از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بخاطر عملیات نظامی ویژه در اوکراین به شدت انتقاد دارد و وعده داده است که حاکمیت روسیه را پاسخگو خواهد کرد.
در گزارش این روزنامه آمده است: در خصوص اینکه آیا کاملا هریس نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد یا نه، اعلام شد که رأی گیری برای این مسأله اول آگوست انجام خواهد شد.

آمادگی اوکراین برای بازگشت ترامپ
روزنامه «کامرسانت» نیز مطلبی با عنوان: «اکراین دنبال دونالد ترامپ رفت. آماده شدن برای بازگشت ترامپ به کاخ سفید را پیشاپیش شروع کردند» را منتشر کرد.
الکسی زابرودین و یکاترینا مور در این مطلب با اشاره به گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نوشته‌اند: به نظر تحلیلگران، جهان با این فکر کنار می آید که دونالد ترامپ رئیس بعدی کاخ سفید خواهد بود و بنابراین حمایت واشنگتن از کی‌یف دستخوش تغییرات جدی خواهد شد، تغییراتی که بهتر است از قبل خود را برای آنها آماده کرد.
در این مطلب آمده است: بیانیه جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات در خصوص خروج از رقابت انتخابات ریاست جمهوری که یکشنبه شب اعلام شد، همه برنامه ها را به هم ریخت.

جو بایدن رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا سرانجام پس از بحث‌های بسیار بر سر نامزدی او در انتخابات ۵ نوامبر امسال (۲۰۲۴) برابر با ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳و توانایی رقابتش با دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در این انتخابات، روز یکشنبه به وقت محلی از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کنار کشید و از کامالا هریس معاون خود در دوره ریاست‌جمهوری به‌ عنوان نامزد حزب دموکرات حمایت کرد.
آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.
اکنون چهار ماه قبل از مشارکت مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ، رقابت برای در اختیار گرفتن سکان کاخ سفید دچار تغییر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: