کد خبر: ۹۷۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
تعداد بازدید: ۴۴
زنان برای دریافت "گذرنامه زیارتی" نیازی به اذن همسر ندارند.

زنان برای دریافت «گذرنامه زیارتی» نیاز به اذن همسر دارند؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: اما اگر خانمی یک بار این اذن همسر را برای دریافت گذرنامه بین المللی گرفته باشد؛ دیگر برای دریافت گذرنامه زیارتی نیازی به اذن همسر ندارند.

سرهنگ امید نودهی؛ رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: بانوان برای اخذ گذرنامه بین‌المللی و خروج از کشور طبق قانون نیاز به اذن همسر دارند.

وی افزود: اما اگر خانمی یک بار این اذن همسر را برای دریافت گذرنامه بین‌المللی گرفته باشد؛ دیگر برای دریافت گذرنامه زیارتی نیازی به اذن همسر ندارند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا بیان کرد: در واقع پلیس گذرنامه بررسی می‌کند و اگر مرد رضایت خود برای چاپ گذرنامه و خروج از کشور همسرش را پس نگرفته باشد، این گذرنامه زیارتی را برای خانم چاپ می‌کند.

سرهنگ نودهی با بیان اینکه اگر خانمی در گذشته گذرنامه بین‌المللی نداشته باشد و اکنون بخواهد گذرنامه زیارتی بگیرد باید حتما اذن همسر را برای دریافت این گذرنامه داشته باشد، گفت: تنها زنانی می‌توانند بدون اذن مجدد همسرانشان گذرنامه زیارتی بگیرند که در گذشته همسر آنها یک بار رضایت داده باشد و در ادامه هم این رضایت را پس نگرفته باشد.

وی گفت: اعتبار گذرنامه‌های زیارتی 5 ساله است و افرادی که سال قبل گذرنامه زیارتی دریافت کرده‌اند همچنان می‌توانند از این گذرنامه‌ها استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: