کد خبر: ۹۷۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
تعداد بازدید: ۵۸
مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم کوثر ۳۱ تیر با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر عصر ۳۱ تیر ماه در پردیس سینمایی باغ کتاب برگزار شد. در این مراسم چهره‌هایی از جمله امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دولت سیزدهم، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا شریفی‌نیا، جلیل فرجاد، جمال شورجه، علی ملاقلی‌پور، زهره حمیدی و … حضور داشتند.

بازنگری در نقش الگوی سوم زن تمدن ساز

مهر نوشت:ناصر باکیده در ابتدای این مراسم عنوان کرد: پنجمین جشنواره فیلم کوثر به احترام و به برکت ماه محرم برگزار شده است. این جشنواره پس از ۱۵ سال به مدد دوستان احیا شد. طبیعتاً برای احیای این رویداد راه طولانی را طی کردیم. شاید در فرصت ۵_۶ ماهه از تشکیل اتاق فکر به این نقطه رسیدیم که باید بازنگری در نقش الگوی سوم زن تمدن ساز داشته باشیم و در راستای این امر نشست‌های تخصصی برگزار شد.

وی در پایان عنوان کرد: بالغ بر ۱۲۰۰ فیلم در بخش‌های مختلف به این دوره از جشنواره ارسال شد. سعی کردیم در این رویداد نسبت به ۲ موضوع زیست عفیفانه، حجاب و عفاف و همچنین ظلم و ستم رژیم صهیونیستی بی‌تفاوت نباشیم.

سید محمد حسینی مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور دولت سیزدهم نیز در این مراسم بیان کرد: خوشحالیم که این جشنواره مجدد کار خودش را آغاز کرد و امیدواریم که استمرار داشته باشد و در آینده دستاوردهای فراوانی برای ما به ارمغان بیاورد. کرامت زن، حقوق و جایگاه زن بسیار مهم است و ما حرف‌های بسیاری در این حوزه داریم‌.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وظیفه ماست که با آثار زیبای هنری سوژه‌های جذابی مانند زنان تاریخی و زنان معاصر خودمان را معرفی کنیم‌. به طور مثال زنان پایدار غزه اکنون تاثیر بسیاری در دنیا داشته‌اند.

در ادامه هانیه رئیسی دختر شهید ابراهیم رئیسی متنی را به مناسبت عید قربان ارسال کرده بود که در این برنامه قرائت شد.

وظیفه داریم با زبان جوانان با آن‌ها صحبت کنیم‌

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور دولت سیزدهم با گرامیداشت یاد شهدای خدمت عنوان کرد: امیدواریم که روایتگر خوبی برای حرکت شهید ابراهیم رئیسی باشیم. یکی از مسائل دولت سیزدهم جنبش تعهد به خانواده است در زمانه‌ای که خانواده و زن بازیچه برخی رسانه‌ها شده است، برگزاری چنین رویدادهایی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. یکی از ابزارهای مقابله با چنین تهدیدهایی سینما و فیلم است زیرا جوانان ما زبان سینما و فیلم را بهتر درک می کنند. ما نیز وظیفه داریم که با زبان جوانان با آن‌ها صحبت کنیم‌.

وی افزود: امیدواریم حرکات رسانه‌ای ما برای تبیین و نشان دادن الگوی سوم زن تمدن‌ساز و خانواده اسلامی حرکاتی تاثیرگذار و نوربخش در جهان باشند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید در ادامه این برنامه گفت: جشنواره فیلم کوثر رویداد پاسداشت زن است. حضرت زهرا (س) به عنوان یک زن نمونه، کوثر نامیده شده است زیرا زن مانند آب به زندگی حیات می‌بخشد. جامعه ما مرهون زنانی است که با شجاعت و ایستادگی باعث رشد و هدایت اجتماع شدند. زنان کارامدی که در عین عفت و پاکدامنی تمام وجودشان را به دیگران بخشیده‌اند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) به عنوان یک مادر، همسر، دختر، فعال سیاسی، اقتصادی و اجتماعی یک الگوی کامل برای زنان هستند. ابعاد متنوع شخصیت زنان تراز امروزه می‌توانند هدایتگر جامعه ما باشند. ما اگر الگوی مناسبی به جامعه عرضه نکنیم ناگزیر جامعه سراغ الگوهای بدلی می‌رود. ما در بین خانواده شهدا بسیار بانوانی داریم که در عرصه‌های مختلف موفق هستند و این مساله نشان می‌دهد که یک زن با حفظ عفت خودش باید به رسالت تربیتی خودش و جامعه باور داشته و به آن عمل کند.

برگزیدگان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر به شرح زیر معرفی شدند:

بخش فیلمنامه ۱۳۵ ثانیه‌ای

رتبه پنجم بخش بهترین فیلمنامه‌نویسی ۱۳۵ ثانیه‌ای: «همیشه با منی» نوشته محمدرضا پستک

رتبه چهارم بهترین فیلمنامه‌نویسی ۱۳۵ ثانیه‌ای: «مانکن» نوشته رضا طالبی‌زاده

رتبه سوم بخش فیلمنامه‌نویسی ۱۳۵ ثانیه ای: فیلمنامه «بدون عنوان» نوشته اعظم شاه‌دوست

رتبه دوم بخش فیلمنامه نویسی ۱۳۵ ثانیه‌ای: «مهمان» نوشته معصومه حبیبی

برگزیده بخش فیلمنامه‌نویسی ۱۳۵ ثانیه‌ای: «پرده» نوشته محسن غضنفری

جایزه ویژه بخش فیلمنامه‌نویسی ۱۳۵ ثانیه‌ای: «دزدان غیردریایی» امیرحسین ریاحی

بخش مستند، داستانی، نماهنگ و پویانمایی

بهترین فیلم مستند کوتاه: «نامه‌ای از دمشق» ساخته عباس ایمانیان

بهترین فیلم مستند بلند: «بانو قدس ایران» ساخته مصطفی رزاق کریمی

برگزیده بخش تحقیق و پژوهش در فیلم مستند: «می‌مات» ساخته محمدعلی رخشانی صابر

بهترین فیلم داستانی کوتاه: «خون گرم» ساخته علی ثقفی

بهترین فیلم پویانمایی: «پیش از بهشت» احمد حیدریان

بهترین نماهنگ: «مسافران خورشید» ساخته علی ملاقلی‌پور

جایزه ویژه عفاف و حجاب در بخش کوتاه داستانی: «خانه پنجم» ساخته رضوانه فتحی

جایزه ویژه عفاف و حجاب در بخش سینمایی: «جزیره مینو» ساخته حسین قاسمی جامی

جایزه ویژه غزه و مقاومت: «زنانی با گوشواره‌های باروتی» ساخته رضا فرهمند

بخش بین‌الملل

بهترین مستند کوتاه و نیمه بلند بخش بین‌الملل: «زیر درخت لیمو» ساخته نور الاسود

جایزه ویژه مستند کوتاه و نیمه بلند بخش بین‌الملل: «ارتعاشاتی از غزه» ساخته رهاب نزل

جایزه فیلم داستانی کوتاه بخش بین‌الملل: «پیام» ساخته سعید ملتجبی

جایزه ویژه فیلم کوتاه داستانی: «اسماء» ساخته مصطفی آقامحمدلو

بهترین فیلم مستند بلند در بخش بین‌الملل: «او دوست من بود» ساخته شادی ایسا

همچنین در بخش فیلم‌های سینمایی «سرهنگ ثریا» ساخته لیلی عاج، «ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی، «هناس» ساخته حسین دارابی، «جزیره مینو» ساخته حسین قاسمی جامی، «دست ناپیدا» ساخته انسیه شاه‌حسینی، «شور عاشقی» ساخته داریوش یاری برگزیده شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: