کد خبر: ۹۷۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
تعداد بازدید: ۳۹
اخیرا ۱۴دانش آموز دبیرستانی در ژاپن، پس از مصرف چیپس‌های سیب‌زمینی فلفلی از نوع فلفل شبح دچار مشکلات جسمی و راهی بیمارستان شدند.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ نادیا زکالوند: چندی پیش اورژانس بیمارستانی در توکیو، ۱۴ دانش‌آموز اول دبیرستانی را پذیرش کرد که حالت تهوع، درد معده و دهان داشتند. این دانش‌آموزان که ۱۳ دختر و ۱ پسر بودند، از یک پاکت چیپس سیب‌زمینی حاوی فلفل از نوع شبح، که زمانی در رکوردهای گینس به‌ عنوان تندترین فلفل دنیا نامش ثبت شده بود، خورده بودند. برخی از این دانش‌آموزان به‌دلیل درد شدیدی که داشتند در بیمارستان بستری شدند.

چیپس‌های حاوی فلفل شبح که توسط شرکتی در استان ایباراکی ژاپن تولید می‌شود چندان سابقه خوبی ندارد و روی پاکت‌های آن برچسب «چیپس کاری ۱۸+» زده است و توصیه کرده که افراد زیر ۱۸ سال از این نوع چیپس مصرف نکنند.

چیپس‌های فلفلی ۱۴ دانش‌آموز را به بیمارستان فرستاد

این شرکت همچنین هشدار داده افرادی که به فشار خون بالا یا ضعف معده مبتلا هستند از این نوع چیپس دوری کنند. فلفل شبح که بذر آن در ایران هم یافت می‌شود، با نام‌های فلفل قاتل، شبح چیلی و شبح جولوکیا هم شناخته می‌شود. این فلفل ۲۰۰ برابر تندتر از سس تند تاباسکو است.

منبع:

odditycentral

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: